|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Debreceni fiatalok nyilatkozata
"A mártírok sírján virágozzék ezer virág
Demokráciát, szabadságot és békét a kínai népnek
A Magyarországi Szociáldemokrata Párt
Ifjúsági Mozgalmának debreceni szervezete
Debreceni Demokratikus Ifjúsági Szövetség
a FIDESZ Gandhi csoportja
a FIDESZ Táncsics csoportja
az SZDSZ debreceni szervezete"
SZER, Magyar híradó:
A Kisgazdapárt új elnöke
"A pártegység megóvása érdekében köszönt le az elnöki posztról
Pártay, és hosszas viták, kompromisszumok után választottak a
küldöttek új vezetőséget, abban bízva, hogy ezzel nyitva az út a
független kisgazdák előtt az 1947-es pártalkotmány alapján a vidéki
csendes többség, a parasztság, a kisvállalkozók megszólaltatására,
megnyerésére. Most ismertetjük a Független Kisgazda-, Földmunkás- és
Polgári Párt új elnöke, Vörös Vince pályafutását:..."
|
|
|
|
|
|
|
Reprivatizálás a Volán Tefunál
|
1989. június 5., hétfő - Rádi Pál, a Volán Tefu Vállalat vezérigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján arról számolt be az újságíróknak, hogy a nagyvállalat új formákat keres a jövedelmezőség fenntartása érdekében.
A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy a Volán Tefu Vállalat 40 évvel ezelőtt alakult, azóta nagyvállalattá fejlődött, csaknem 6500 dolgozója, 2500 teherautója van. Az utóbbi évtizedben jelentősen megváltozott a közgazdasági környezet: a beruházások drasztikusan csökkentek, a fogyasztás visszaesett, a magánfuvarozók megjelenésével - számuk csaknem 20 ezerre tehető - erősödött a konkurrencia a fuvarpiacon, ugyanakkor mérséklődtek az igények. A fuvarozói megbízásokért folytatott harcban nem a minőség, hanem az ár dominál. A mai helyzetet jellemzi az is, hogy a járműpark 35-40 százaléka elöregedett, ám a vállalatoknak a szűkülő fejlesztési források miatt nincs lehetőségük járműparkjuk korszerűsítésére. Az állami intézkedések, így például a vámszabályok sem hatnak az eszközpark korszerűsítésének irányában. A Volán Tefu ezért keresi azokat a módszereket, szervezeti formákat, amelyekkel sikerül megállítani a jövedelmezőség romlását. Az elmúlt hónapokban - külföldi példák tanulmányozása alapján - átalakították a vállalati szervezetet: csökkentették a vezetési szinteket, s 42 önálló, nyereségorientált termelőegységet hoztak létre, amelyek vállalkozó tipusú szervezetként működnek. A továbbiakban azt tervezik, hogy a gépkocsipark egy részét - elsősorban a kisebb teherbírású teherautókat - magánkézbe adják. Ezzel egyidejűleg szerződéses jogviszonyt alakítanak ki a magánvállalkozókká vált gépkocsivezetőkkel, rögzítve az együttműködés feltételeit. A részleteket még nem dolgozták ki, de várhatóan még ez év második felében megkezdődhet a reprivatizálás. A tervek szerint elővásárlási jogot élveznek majd azok a gépkocsivezetők, akik jelenleg a vállalat alkalmazásában dolgoznak a járművel. (MTI)
1989. június 5., hétfő 15:08
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 1. oldal
III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 2. oldal
III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 3. oldal
SZER-hallgató telefonja:
"... az elhagyott, de meg nem tagadott óhazában, az óhaza politikai életében aktivan vegyenek részt szövetségünkön keresztül. Hallathatják hangjukat és kell is hallatniuk, mert erős még az ellenség, de nem verhetetlen. Hisszük, hogy egy kommunista mentes hazában, szabad hazánk polgáraiként találkozni fogunk. Jelentkezésüket kérjük az elnöki irodában, Budapest, 1134 Kassák Lajos utca 38, Pankovics Gyula elnök, valamint a Volt Politikai Foglyok Bajtársi Szövetsége, Nyugati László Társaság központi irodájában, Budapest 1162 Állás utca 20, Isten áldása legyen drága hazánkon és az érte munkálkodókon."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|