Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 05.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Debreceni fiatalok nyilatkozata

"A mártírok sírján virágozzék ezer virág Demokráciát, szabadságot és békét a kínai népnek A Magyarországi Szociáldemokrata Párt Ifjúsági Mozgalmának debreceni szervezete Debreceni Demokratikus Ifjúsági Szövetség a FIDESZ Gandhi csoportja a FIDESZ Táncsics csoportja az SZDSZ debreceni szervezete"
SZER, Magyar híradó:

A Kisgazdapárt új elnöke

"A pártegység megóvása érdekében köszönt le az elnöki posztról Pártay, és hosszas viták, kompromisszumok után választottak a küldöttek új vezetőséget, abban bízva, hogy ezzel nyitva az út a független kisgazdák előtt az 1947-es pártalkotmány alapján a vidéki csendes többség, a parasztság, a kisvállalkozók megszólaltatására, megnyerésére. Most ismertetjük a Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt új elnöke, Vörös Vince pályafutását:..."

Reprivatizálás a Volán Tefunál

1989. június 5., hétfő - Rádi Pál, a Volán Tefu Vállalat vezérigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján arról számolt be az újságíróknak, hogy a nagyvállalat új formákat keres a jövedelmezőség fenntartása érdekében.

A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy a Volán Tefu Vállalat
40 évvel ezelőtt alakult, azóta nagyvállalattá fejlődött, csaknem
6500 dolgozója, 2500 teherautója van. Az utóbbi évtizedben
jelentősen megváltozott a közgazdasági környezet: a beruházások
drasztikusan csökkentek, a fogyasztás visszaesett, a magánfuvarozók
megjelenésével - számuk csaknem 20 ezerre tehető - erősödött a
konkurrencia a fuvarpiacon, ugyanakkor mérséklődtek az igények. A
fuvarozói megbízásokért folytatott harcban nem a minőség, hanem az
ár dominál. A mai helyzetet jellemzi az is, hogy a járműpark 35-40
százaléka elöregedett, ám a vállalatoknak a szűkülő fejlesztési
források miatt nincs lehetőségük járműparkjuk korszerűsítésére. Az
állami intézkedések, így például a vámszabályok sem hatnak az
eszközpark korszerűsítésének irányában.

    A Volán Tefu ezért keresi azokat a módszereket, szervezeti
formákat, amelyekkel sikerül megállítani a jövedelmezőség romlását.
Az elmúlt hónapokban - külföldi példák tanulmányozása alapján -
átalakították a vállalati szervezetet: csökkentették a vezetési
szinteket, s 42 önálló, nyereségorientált termelőegységet hoztak
létre, amelyek vállalkozó tipusú szervezetként működnek.

    A továbbiakban azt tervezik, hogy a gépkocsipark egy részét -
elsősorban a kisebb teherbírású teherautókat - magánkézbe adják.
Ezzel egyidejűleg szerződéses jogviszonyt alakítanak ki a
magánvállalkozókká vált gépkocsivezetőkkel, rögzítve az
együttműködés feltételeit. A részleteket még nem dolgozták ki, de
várhatóan még ez év második felében megkezdődhet a reprivatizálás. A
tervek szerint elővásárlási jogot élveznek majd azok a
gépkocsivezetők, akik jelenleg a vállalat alkalmazásában dolgoznak a
járművel. (MTI)


1989. június 5., hétfő 15:08


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 1. oldal


III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 2. oldal


III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 3. oldal


SZER-hallgató telefonja:

"... az elhagyott, de meg nem tagadott óhazában, az óhaza politikai életében aktivan vegyenek részt szövetségünkön keresztül. Hallathatják hangjukat és kell is hallatniuk, mert erős még az ellenség, de nem verhetetlen. Hisszük, hogy egy kommunista mentes hazában, szabad hazánk polgáraiként találkozni fogunk. Jelentkezésüket kérjük az elnöki irodában, Budapest, 1134 Kassák Lajos utca 38, Pankovics Gyula elnök, valamint a Volt Politikai Foglyok Bajtársi Szövetsége, Nyugati László Társaság központi irodájában, Budapest 1162 Állás utca 20, Isten áldása legyen drága hazánkon és az érte munkálkodókon."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD