|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Debreceni fiatalok nyilatkozata
"A mártírok sírján virágozzék ezer virág
Demokráciát, szabadságot és békét a kínai népnek
A Magyarországi Szociáldemokrata Párt
Ifjúsági Mozgalmának debreceni szervezete
Debreceni Demokratikus Ifjúsági Szövetség
a FIDESZ Gandhi csoportja
a FIDESZ Táncsics csoportja
az SZDSZ debreceni szervezete"
SZER, Magyar híradó:
A Kisgazdapárt új elnöke
"A pártegység megóvása érdekében köszönt le az elnöki posztról
Pártay, és hosszas viták, kompromisszumok után választottak a
küldöttek új vezetőséget, abban bízva, hogy ezzel nyitva az út a
független kisgazdák előtt az 1947-es pártalkotmány alapján a vidéki
csendes többség, a parasztság, a kisvállalkozók megszólaltatására,
megnyerésére. Most ismertetjük a Független Kisgazda-, Földmunkás- és
Polgári Párt új elnöke, Vörös Vince pályafutását:..."
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódott az Országgyűlés munkája (6. rész)
|
Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter ------------- emlékeztetett a századforduló idejére, amikor Magyarországon roppant méretű elmaradást sikerült behozni, megteremtve azt az infrastruktúrát, amely a mai napig meghatározza az ország, a városok arculatát. Önkéntelenül adódik az analógia - mondta a miniszter -, hiszen akkor is a magyar-osztrák kapcsolatokban rejlő jó lehetőségeket igyekeztek kihasználni. Ez volt az az időszak, amikor Budapest nagyvárossá, az ország pedig európai tényezővé vált. Ekkor épült a Duna-hídak többsége, a kontinens első földalatti villamosvasútja, a Tudományos Akadémia, az Opera, a Műegyetem, a múzeumok sora. Úgy is tűnhet, hogy mindezek pazarló, luxusvállalkozások eredményei voltak, ám azzal is együttjártak, hogy ha rövid időre is, de sokkal közelebb kerültünk Európához, mint előtte és utána bármikor. Ma újra nyomasztó elmaradásaink vannak a gazdaságban, elsősorban az infrastruktúrában - mondta Derzsi András. A hírközlés, az autópálya-hálózat, a vasúti szolgáltatás minősége terén az európai mezőny utolsó helyeit foglaljuk el. Ez az elmaradás évente 10 milliárdos nagyságrendű veszteségeket okoz a népgazdaságnak. A világkiállítás egyik nyeresége lenne e veszteség viszonylagos mérséklése. Ebben játszana nagy szerepet az autópályaépítési program, a Budapest-Bécs közötti vasútvonal hazai szakaszának korszerűsítése, az 1995-ig létesítendő egymillió új telefonvonal. De kérdés, van-e reális esély a szükséges források előteremtésére? A külföldi működő tőke már megmozdult: több komoly ajánlat érkezett az autópályaépítésre és számottevő külföldi érdeklődés mutatkozik a vasúti rekonstrukció és a hírközlés fejlesztése iránt is. Tudni kell azonban, hogy ezt a vállalkozási készséget jelentős mértékben motiválja a világkiállítás. Önmagában az infrastruktúra fejlesztése nem jelentene vonzerőt a külföldi működő tőkének. Fontos követelmény ugyanakkor, hogy a megvalósításban jelentős részt vállalhassanak a magyar cégek, ugyanis így a vállalkozási nyereség nagy hányada az országban maradna. (folyt.köv.)
1989. március 23., csütörtök 11:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 1. oldal
III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 2. oldal
III/III jelentés FKgP Nagyválasztmányról 3. oldal
SZER-hallgató telefonja:
"... az elhagyott, de meg nem tagadott óhazában, az óhaza politikai életében aktivan vegyenek részt szövetségünkön keresztül. Hallathatják hangjukat és kell is hallatniuk, mert erős még az ellenség, de nem verhetetlen. Hisszük, hogy egy kommunista mentes hazában, szabad hazánk polgáraiként találkozni fogunk. Jelentkezésüket kérjük az elnöki irodában, Budapest, 1134 Kassák Lajos utca 38, Pankovics Gyula elnök, valamint a Volt Politikai Foglyok Bajtársi Szövetsége, Nyugati László Társaság központi irodájában, Budapest 1162 Állás utca 20, Isten áldása legyen drága hazánkon és az érte munkálkodókon."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|