|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Balassagyarmat csatlakozik
"A kialakult helyzetért a pártállam vezetése a felelős.
A balassagyarmati reformkör ezért struktúra- és modellváltást
akar radikális és összehangolt politikai és gazdasági reformok
útján, az európai ,,közös ház,, és a Duna menti népek összefogása
keretében."
SZER, Földközelben:
A megyei lapok helyzete
"Idén változni látszik a helyzet. Különösen örvendetes, hogy
indul a tájékoztatási verseny, szűnőben a megyei pártújságok
egyeduralma. Vidéken is alakulnak a magukat függetlennek nevező
lapok, mint például májusban a Fejér, Komárom és Veszprém megyében
megjelenő Aréna vagy a viharsarki Dél-Kelet, illetve a Bácskapocs.
Ezek tovább színesítik a hazai sajtó palettáját, és helyt adnak az
ellenzéki szervezeteknek is, amelyek többsége még mindig nem
rendelkezik önálló szócsővel."
|
|
|
|
|
|
|
A Financial Times a Suzuki-megállapodásról
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. január 10. szerda (MTI-tud) - Jelentős
fejleményként ad hírt a Financial Times az Ikarus vezetésével
alakult magyar konzorcium és a Suzuki japán gépkocsigyártó cég
megállapodásáról. A brit üzleti körök lapja megjegyzi, hogy az 1985
óta folytatott tárgyalások eredményes lezárulásáról szóló bejelentés
,,éppen akkor hangzott el, amikor Kaifu japán kormányfő európai
körútja keretében technikai és gazdasági segélycsomaggal látogat
Magyarországra és Lengyelországra,,.
A Financial Times szerint ,,a Suzuki-megállapodás növeli egy átalakított szerkezetű Kelet-Európába irányuló kapitalista beruházási hullám kilátásait,,.
A magyarországi működőtőke-beruházásokról szólva a lap emlékeztet az amerikai General Electric és a Tungsram decemberi 150 millió dolláros megállapodására és megjegyzi, hogy ,,ezt az edigi legnagyobb ilyen beruházást jelentősen túlszárnyalná az a közös vállakozás, amelyről a világ legnagyobb gépkocsigyártó cége, az amerikai General Motors tárgyal a magyar illetékesekkel,,. A Financial Times hozzáfűzi, hogy a GM egyelőre nem volt hajlandó nyilatkozni azokról az értesülésekről, amelyek szerint a közös vállalkozás keretében 400 millió dolláros költséggel Magyarországon gyárat építenek, amely gépkocsimotorokkal látná el a GM nyugat-németországi leányvállalatát, az Opel céget.
A The Guardian szerint a hazai piacra és exportra készülő gépkocsik gyártásáról kötött Suzuki-megállapodással Magyarország kihívást intézett a KGST azon szabályai ellen, amelyek a lap szerint meghatározzák, hogy mely országok gyárthatnak személyautókat. +++
1990. január 10., szerda 18:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. június 4. Ekkor jelentkezett az EKA ülésén a Keresztény Demokrata Néppárt nevében (KDNP) Szakolczay György kérte az EKÁ-ba való felvételüket. Hosszas vita után döntés nem született.
MTV2 nézői telefon:
"Békés, Munkácsy M. u. 35. 1/51: Kedves TV2! Miért hasonlitják össze a zsidókat a cigányokkal?!A zsidóság müveit, intelligens és becsültesen dolgozik. Csak a vallásuk más. Nincs antiszemitizmus. Ezzel akarják most a figyelmünket a gazdasági helyzetről és egyéb másról a fugyelmünket elterelni. Cigánykérdés van, volt és lesz. Bizonyos uricigányokkal nincs baj. A többi rétegnek esetleg 2o h-a dolgozik. De a többi sefttel, és lop, 8o%-a a nyakunkon él. Akik kitalálták, hogy velünk lakjanak, azok valószinüleg nagyjövedelmű vezető emberek Kivánok nekik egy-két cigány családot.Mi a létminimum alatt élünk, ők szines tv-t néznek, videóznak, szórakoznak, a tanácsra mennek segélyért és kapnak is. A 3 szobás lakást elcseréli egy két szobásra, majd ha elfogyott a pénz, egy mégkisebbre költöznek. Ezekben a lakásokban a lakók félnek tőlük, a ház nyugalmát zavar¬ják, teljesen kihasználják a rendszertől kapott segitséget. Nem a cigányok ellen van kifogásom, hanem a viselkedésük ellen. Azt szeretném ha a vezető emberek is olyan házakban élnének, ahol lakik egy-két cigány család, akkor megismernék a magyarok istenét."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|