|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Balassagyarmat csatlakozik
"A kialakult helyzetért a pártállam vezetése a felelős.
A balassagyarmati reformkör ezért struktúra- és modellváltást
akar radikális és összehangolt politikai és gazdasági reformok
útján, az európai ,,közös ház,, és a Duna menti népek összefogása
keretében."
SZER, Földközelben:
A megyei lapok helyzete
"Idén változni látszik a helyzet. Különösen örvendetes, hogy
indul a tájékoztatási verseny, szűnőben a megyei pártújságok
egyeduralma. Vidéken is alakulnak a magukat függetlennek nevező
lapok, mint például májusban a Fejér, Komárom és Veszprém megyében
megjelenő Aréna vagy a viharsarki Dél-Kelet, illetve a Bácskapocs.
Ezek tovább színesítik a hazai sajtó palettáját, és helyt adnak az
ellenzéki szervezeteknek is, amelyek többsége még mindig nem
rendelkezik önálló szócsővel."
|
|
|
|
|
|
|
Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)
|
1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.
Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett, Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán. Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10 millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2 millió forintot áldoz az idén erre a célra. A következő években további repülőterek bekapcsolására is számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön. A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel, berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)
1989. február 22., szerda 18:26
|
Vissza »
|
|
Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)
|
1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.
Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett, Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán. Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10 millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2 millió forintot áldoz az idén erre a célra. A következő években további repülőterek bekapcsolására is számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön. A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel, berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)
1989. február 22., szerda 22:48
|
Vissza »
|
|
Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (2. rész)
|
A belső légiforgalom lebonyolítására, szervezésére AVIA Express néven közös vállalat alakul. Erről már előrehaladott tárgyalások folynak. A vállalkozásban részt vesz az LRI, a MALÉV, a MÉM Repülőgépes Szolgálat, valamint előreláthatólag a Hungarocamion, az Országos Mentőszolgálat és az MHSZ. A társaság nyitott, hozzá további, akár külföldi tagok is csatlakozhatnak. Az új cég gondoskodik majd arról, hogy a megfelelő repülőgéppark, valamint a hajózó, a műszaki és az üzemeltető személyzet rendelkezésre álljon, továbbá szavatolja a szükséges szolgáltatási színvonalat. Első lépésben a tagok tulajdonában lévő - különböző típusú - repülőgépeket használják utasszállításra. Így lesz a gépek között például 19 személyes L-410-es, szó van a JAK-40-es igénybevételéről, valamint helikopterek és más - elsősorban légitaxi célokra alkalmas - kisgépek beállításáról. Amennyiben a vállalkozás gazdaságosnak bizonyul, szóba jöhet az is, hogy a közös vállalat kifejezetten erre a célra alkalmas repülőgépeket vásárol. A belföldi légiforgalomban részt vevő gépek természetesen csak a kijelölt biztonságos légifolyosókon közlekedhetnek, s a forgalom szervezésénél messzemenően figyelembe veszik a környezetvédelmi szempontokat, valamint azt, hogy a repülés biztonsága megfeleljen a légügyi hatóságok által előírt, nemzetközileg is elfogadott követelményeknek. (MTI)
1989. február 22., szerda 22:50
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. június 4. Ekkor jelentkezett az EKA ülésén a Keresztény Demokrata Néppárt nevében (KDNP) Szakolczay György kérte az EKÁ-ba való felvételüket. Hosszas vita után döntés nem született.
MTV2 nézői telefon:
"Békés, Munkácsy M. u. 35. 1/51: Kedves TV2! Miért hasonlitják össze a zsidókat a cigányokkal?!A zsidóság müveit, intelligens és becsültesen dolgozik. Csak a vallásuk más. Nincs antiszemitizmus. Ezzel akarják most a figyelmünket a gazdasági helyzetről és egyéb másról a fugyelmünket elterelni. Cigánykérdés van, volt és lesz. Bizonyos uricigányokkal nincs baj. A többi rétegnek esetleg 2o h-a dolgozik. De a többi sefttel, és lop, 8o%-a a nyakunkon él. Akik kitalálták, hogy velünk lakjanak, azok valószinüleg nagyjövedelmű vezető emberek Kivánok nekik egy-két cigány családot.Mi a létminimum alatt élünk, ők szines tv-t néznek, videóznak, szórakoznak, a tanácsra mennek segélyért és kapnak is. A 3 szobás lakást elcseréli egy két szobásra, majd ha elfogyott a pénz, egy mégkisebbre költöznek. Ezekben a lakásokban a lakók félnek tőlük, a ház nyugalmát zavar¬ják, teljesen kihasználják a rendszertől kapott segitséget. Nem a cigányok ellen van kifogásom, hanem a viselkedésük ellen. Azt szeretném ha a vezető emberek is olyan házakban élnének, ahol lakik egy-két cigány család, akkor megismernék a magyarok istenét."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|