|
|
|
|
Véget ért a taxisblokád - német visszhang
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 29. hétfő (MTI-tud) - Antall József
kormánya sebesüléseket elszenvedve jutott túl fennállásának
legsúlyosabb belpolitikai válságán; a benzinárak drasztikus
felemelésétől kénytelen volt elállni, sok magyar véleménye szerint
engedve az utca nyomásának - így összegezte a DPA német hírügynökség
hétfőn a kora délutáni órákban a magyarországi helyzetet.
A DPA véleménye szerint ,,bizonyára az volt a kormány hibája, hogy a szükséges áremeléseket a szociális partnerekkel való egyezetetés nélkül egyoldalúan rendelte el,,.
- Gazdasági szakértők mégis felteszik maguknak a kérdést: miként is lehetne a helyzetet kézben tartani, miután csökkent a szovjet kőolajbehozatal mennyisége, az Öböl-válság pedig magas világpiaci árakat eredményezett? - írja a német hírügynökség. - A válság után mégis feltűnik egy bíztató momentum: a kormány, miután eddig másodrangú témákkal foglalta le magát, kénytelen lesz erőteljes lépéseket tenni a gazdasági reformok irányában, hogy végre javuljon az életszínvonal.
A helyhatósági választásokon tapasztalt alacsony részvétel, a kormánypárt rossz szereplése valószínűleg még nem volt elegendő ahhoz, hogy a kormány szeme felnyíljon, és meglássa az országban uralkodó tényleges helyzetet - állapítja meg a DPA.
A német lapokban megjelent tudósítások zöme is az előkészítés hiányosságait hánytorgatja fel a hétvégi helyzetképet megrajzoló, ,,kompromisszum van kialakulóban,, típusú anyagaikban. - A politikai ellenzék, főleg a szabaddemokraták és a lakosság többsége nem vitatja a benzinárak emelésének szükségességét, de bírálják a kivitelezés módját - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
- Magyarországon elégedetlenség uralkodik a kormány bejelentett szándéka miatt, hogy a különböző területeken komolyan gondolja az áremeléseket. A hangulatra jellemző az egyik taxis funkcionárius megjegyzése: semmi kifogása nincs az ,,európai árak,, ellen, de akkor már ,,európai béreket,, is akar. ,,Európai termelékenységről,, azonban nem beszélt - írja a piacgazdaság mellett feltétlenül kiálló frankfurti lap, amely szerint egyébként tisztán kereskedelmi szempontból nézve a benzinár megemelése védhető. - Egy liter benzin ára Magyarországon nem nagyon tér el a más országokban érvényben levő áraktól, és ezen kívül Magyarországon a benzin árában már benne van a kötelező járműbiztosítás összege is - jegyzi meg az újság.+++
1990. október 29., hétfő 16:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|