Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 03.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Vlaszov és a KGB

"A glasznoszty eddig csak felszínesen érintette a szovjet titkosrendőrség, a KGB félelmetes tevékenységét, amellyel elnyomja az ellenzékieket és szoros ellenőrzést gyakorol a társadalom felett. Jurij Vlaszov, volt olimpiai súlyemelő bajnok a Szovjetunió Népi Küldöttek Kongresszusának moszkvai küldötte azonban rátapintott a dologra, amikor olyan szervezetként jellemezte a KGB-ét, amely működésének története tele van kínzással és gyilkossággal. Ez azonban nemcsak történelmi kérdés - folytatta Vlaszov. A szovjet titkosrendőrség egészen a mai napig, azzal félemlíti meg azokat akik szembe mernek szállni az államhatalommal, hogy elmegyógyintézetbe zárják őket. A KGB állandó veszélyt jelent a demokráciára nézve és még a glasznoszty időszakában sem árulja el titkait."

Miskolci tanácskozás a személygépkocsi ellátás Javitásáról (2. rész)


Jelenleg mintegy 25 vállalat vesz részt szocialista és nyugati
autógyárakkal folytatott kooperációs programban. Másfél éves
huzavona után a vámok kölcsönös eltörlésével sikerült a Zastavával
is megegyezni. Napokon belül megkezdődik az amerikai piacokra is
szállított, 1300 köbcentimméteres, korszerünek mondható gépkocsik
importja. Az idén 1158 kocsi érkezik, s ára várhatóan 340 ezer
forint körül alakul. A Suzuki és az Opel összeszererlés megkezdése
után évente 60 ezer darab gépkocsival tudnak több igényt
kielégíteni.

    Pázsit János a már négy éve működő Borsodi Gépkocsi Rt.
ügyvezető igazgatója csupán arról tudott beszámolni a
jelenlévőknek, hogy tárgyalások folynak évi 10 ezer Zastava
összeszereléséről; a kocsikban a magyar alkatrészek részaránya 30
százalék lenne. Mivel önálló kereskedelmi joggal rendelkeznek, a
közeljövőben szeretnének önállóan is importálni Zastavákat.

    Bihall Tamás a Kamara észak-magyarországi területi bizottságának
titkára elmondta, hogy NSZK-beli, osztrák és belga magánkereskedők
jelentkeztek náluk. Létrehozandó lerakataikból forintért kívánják
árusítani a korszerü, keresett nyugati kiskocsikat, amelyek
ellenértékéből magyar termékeket kívánnak vásárolni. Hasonló
megállapodásra már van példa: az egri Áfész szerződése a lengyel
autógyárral 2 ezer darab Polski Fiat 126-os szállítására. A
gépkocsi ellátásban növekszik az államközi kontingenseken kívüli,
térségi bartel-ügyletek szerepe. A Kamara - hangsúlyozta a területi
titkár - mindenféle útkereséshez, kapcsolatateremtéshez segítséget
nyújt. (MTI)



1990. február 14., szerda 16:50


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:

"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD