|
|
|
|
Miskolci tanácskozás a személygépkocsi ellátás Javitásáról (2.
rész)
|
Jelenleg mintegy 25 vállalat vesz részt szocialista és nyugati autógyárakkal folytatott kooperációs programban. Másfél éves huzavona után a vámok kölcsönös eltörlésével sikerült a Zastavával is megegyezni. Napokon belül megkezdődik az amerikai piacokra is szállított, 1300 köbcentimméteres, korszerünek mondható gépkocsik importja. Az idén 1158 kocsi érkezik, s ára várhatóan 340 ezer forint körül alakul. A Suzuki és az Opel összeszererlés megkezdése után évente 60 ezer darab gépkocsival tudnak több igényt kielégíteni.
Pázsit János a már négy éve működő Borsodi Gépkocsi Rt. ügyvezető igazgatója csupán arról tudott beszámolni a jelenlévőknek, hogy tárgyalások folynak évi 10 ezer Zastava összeszereléséről; a kocsikban a magyar alkatrészek részaránya 30 százalék lenne. Mivel önálló kereskedelmi joggal rendelkeznek, a közeljövőben szeretnének önállóan is importálni Zastavákat.
Bihall Tamás a Kamara észak-magyarországi területi bizottságának titkára elmondta, hogy NSZK-beli, osztrák és belga magánkereskedők jelentkeztek náluk. Létrehozandó lerakataikból forintért kívánják árusítani a korszerü, keresett nyugati kiskocsikat, amelyek ellenértékéből magyar termékeket kívánnak vásárolni. Hasonló megállapodásra már van példa: az egri Áfész szerződése a lengyel autógyárral 2 ezer darab Polski Fiat 126-os szállítására. A gépkocsi ellátásban növekszik az államközi kontingenseken kívüli, térségi bartel-ügyletek szerepe. A Kamara - hangsúlyozta a területi titkár - mindenféle útkereséshez, kapcsolatateremtéshez segítséget nyújt. (MTI)
1990. február 14., szerda 16:50
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|