|
|
|
|
Magyar-jugoszláv autóipari szerződés
|
1990. február 11., vasárnap - Hosszas tárgyalássorozat után
sikerült újabb magyar-jugoszláv autóipari együttműködésben
megállapodni: a MOGÜRT jugoszláv partnerével, oldalanként 3.8 millió
dollár értékű szerződést kötött. Ennek értelmében a magyarországi
iparvállalatok - köztük az MMG Automatika Művek, a Bakony Művek, a
Diósgyőri Gépgyár, a Magyar Acélárugyár és a Tungsram Rt. - a
jugoszláv Zastava személygépkocsikhoz különböző alkatrészeket,
lámpákat szállítanak a megjelölt értékben, cserébe 1020 darab Yugo
Scala 101 típusú gépkocsi érkezik hazánkba.
A partnerek további tárgyalásokban is megállapodtak, így előreláthatóan a következő hónapokban lehetőség nyílik újabb magyar termékek szállítására, például a Remixben előállított gyújtások és a Graboplastnál készülő műanyag jellegű cikkek exportjára a jugoszláv gépkocsikhoz, további mintegy 1.5-2 millió dollár értékben. Amennyiben ezek a megbeszélések sikerre vezetnek, és a megállapodást kibővítik, a magyar exporttételekért az eddig kizárólag amerikai piacra gyártott, igen tetszetős, formatervezett, Yugo Florida gépkocsikat kapjuk. A Floridák tesztelése már megkezdődött, bár az árban még nem született végleges megállapodás. A Yugo Scalákat egyébként 3380 dollárért szállítják hazánkba, olcsóbban mint a korábbi években, mert a két fél törölte az árakba eddig bekalkulált vámot. Éppen ez a korábbi túl magas ár vezetett ahhoz, hogy 1989-ben szünetelt a magyar-jugoszláv járműipari együttműködés, így a magyar gyárak sem küldtek autóalkatrészeket Jugoszláviába, s onnan sem érkezett egyetlen gépkocsi sem.
A MOGÜRT képviselője azt is közölte, hogy hasonló jellegű kooperációs megállapodást készítenek elő az indiai Maruti-Suzuki céggel is, hogy folytatódhasson a magyar piacon már ismert kis gépkocsik beszerzése. (MTI)
1990. február 10., szombat 15:28
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|