Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 03.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Vlaszov és a KGB

"A glasznoszty eddig csak felszínesen érintette a szovjet titkosrendőrség, a KGB félelmetes tevékenységét, amellyel elnyomja az ellenzékieket és szoros ellenőrzést gyakorol a társadalom felett. Jurij Vlaszov, volt olimpiai súlyemelő bajnok a Szovjetunió Népi Küldöttek Kongresszusának moszkvai küldötte azonban rátapintott a dologra, amikor olyan szervezetként jellemezte a KGB-ét, amely működésének története tele van kínzással és gyilkossággal. Ez azonban nemcsak történelmi kérdés - folytatta Vlaszov. A szovjet titkosrendőrség egészen a mai napig, azzal félemlíti meg azokat akik szembe mernek szállni az államhatalommal, hogy elmegyógyintézetbe zárják őket. A KGB állandó veszélyt jelent a demokráciára nézve és még a glasznoszty időszakában sem árulja el titkait."

Magyar-jugoszláv autóipari szerződés

1990. február 11., vasárnap - Hosszas tárgyalássorozat után sikerült újabb magyar-jugoszláv autóipari együttműködésben megállapodni: a MOGÜRT jugoszláv partnerével, oldalanként 3.8 millió dollár értékű szerződést kötött. Ennek értelmében a magyarországi iparvállalatok - köztük az MMG Automatika Művek, a Bakony Művek, a Diósgyőri Gépgyár, a Magyar Acélárugyár és a Tungsram Rt. - a jugoszláv Zastava személygépkocsikhoz különböző alkatrészeket, lámpákat szállítanak a megjelölt értékben, cserébe 1020 darab Yugo Scala 101 típusú gépkocsi érkezik hazánkba.


A partnerek további tárgyalásokban is megállapodtak, így
előreláthatóan a következő hónapokban lehetőség nyílik újabb magyar
termékek szállítására, például a Remixben előállított gyújtások és a
Graboplastnál készülő műanyag jellegű cikkek exportjára a jugoszláv
gépkocsikhoz, további mintegy 1.5-2 millió dollár értékben.
Amennyiben ezek a megbeszélések sikerre vezetnek, és a megállapodást
kibővítik, a magyar exporttételekért az eddig kizárólag amerikai
piacra gyártott, igen tetszetős, formatervezett, Yugo Florida
gépkocsikat kapjuk. A Floridák tesztelése már megkezdődött, bár az
árban még nem született végleges megállapodás. A Yugo Scalákat
egyébként 3380 dollárért szállítják hazánkba, olcsóbban mint a
korábbi években, mert a két fél törölte az árakba eddig bekalkulált
vámot. Éppen ez a korábbi túl magas ár vezetett ahhoz, hogy 1989-ben
szünetelt a magyar-jugoszláv járműipari együttműködés, így a magyar
gyárak sem küldtek autóalkatrészeket Jugoszláviába, s onnan sem
érkezett egyetlen gépkocsi sem.

    A MOGÜRT képviselője azt is közölte, hogy hasonló jellegű
kooperációs megállapodást készítenek elő az indiai Maruti-Suzuki
céggel is, hogy folytatódhasson a magyar piacon már ismert kis
gépkocsik beszerzése. (MTI)



1990. február 10., szombat 15:28


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:

"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD