Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 03.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Vlaszov és a KGB

"A glasznoszty eddig csak felszínesen érintette a szovjet titkosrendőrség, a KGB félelmetes tevékenységét, amellyel elnyomja az ellenzékieket és szoros ellenőrzést gyakorol a társadalom felett. Jurij Vlaszov, volt olimpiai súlyemelő bajnok a Szovjetunió Népi Küldöttek Kongresszusának moszkvai küldötte azonban rátapintott a dologra, amikor olyan szervezetként jellemezte a KGB-ét, amely működésének története tele van kínzással és gyilkossággal. Ez azonban nemcsak történelmi kérdés - folytatta Vlaszov. A szovjet titkosrendőrség egészen a mai napig, azzal félemlíti meg azokat akik szembe mernek szállni az államhatalommal, hogy elmegyógyintézetbe zárják őket. A KGB állandó veszélyt jelent a demokráciára nézve és még a glasznoszty időszakában sem árulja el titkait."

Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását (1. rész)

1990. január 13., szombat - Szombaton a Duna Intercontinental Szállóban aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását. A szerződést japán részről Suzuki Osamu, a japán autógyártó cég tulajdonosa, magyar részről Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója írta alá, a szerződés kormánygaranciákat tartalmazó részét Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettes látta el kézjegyével.


Medgyessy Péter a magyar kormány nevében hangsúlyozta, hogy a
leendő vegyesvállalati együttműködéssel a magyar ipar egy igen
jelentős területén komoly fejlődés indulhat meg. A vállalkozás nem
egyszerűen egy összeszerelő üzemről szól, hanem egy átfogó
iparpolitikai koncepció része, amelynek során a magyar gépipar
nagyon jelentős hányada új lehetőséget kap korszerű technológia és
technika elsajátítására, illetve alkalmazására. Emellett - mint a
miniszterelnök-helyettes kiemelte - a magyar-japán kapcsolatok
szempontjából is igen nagy jelentőségű a megállapodás. Számos japán
üzletember ugyanis éppen az alapmegállapodás kapcsán jelezte, hogy
új, kölcsönösen előnyös üzleti lehetőségeket próbál feltárni
Magyarországon.

    Mint az az elmúlt héten ismeretessé vált, a szervezés alatt álló
magyar Autókonszern Részvénytársaság és a Suzuki japán autógyártó
cég Magyarországon, vegyesvállalati formában, japán
személygépkocsikat fog összeszerelni, nevezetesen Suzuki Swift
ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott modelleket.
A tervek szerint 1992 második felében indulna a gyártás, és ettől
kezdve a harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, s ebből
30 ezret értékesítenének hazánkban. A vegyesvállalat a tervek
szerint viszonylagos magyar többségi részvétellel jön létre.

    Az alapmegállapodás aláírásának alkalmával a Suzuki
elnök-tulajdonosa hangsúlyozta: abban a reményben írja alá az
autóösszeszerelő vegyesvállalat alapszerződését, hogy minél nagyobb
arányban fel tudják majd használni a magyar beszállító cégek
alkatrészeit. Az Autókonszern képviselője aláhúzta, hogy eddig
mintegy 20 magyar pénzintézet, illetve az autóösszeszereléshez
különböző alkatrészeket beszállító cég vesz részt az Autókonszern
Rt.-ben. A beruházás azonban ennél tíz-, tizenötször több magyar
céget von be a vállalkozásba, és ezért az egész magyar iparra
húzóerőként fog hatni. (folyt. köv.)



1990. január 13., szombat 17:25


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:

"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD