Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 03.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Vlaszov és a KGB

"A glasznoszty eddig csak felszínesen érintette a szovjet titkosrendőrség, a KGB félelmetes tevékenységét, amellyel elnyomja az ellenzékieket és szoros ellenőrzést gyakorol a társadalom felett. Jurij Vlaszov, volt olimpiai súlyemelő bajnok a Szovjetunió Népi Küldöttek Kongresszusának moszkvai küldötte azonban rátapintott a dologra, amikor olyan szervezetként jellemezte a KGB-ét, amely működésének története tele van kínzással és gyilkossággal. Ez azonban nemcsak történelmi kérdés - folytatta Vlaszov. A szovjet titkosrendőrség egészen a mai napig, azzal félemlíti meg azokat akik szembe mernek szállni az államhatalommal, hogy elmegyógyintézetbe zárják őket. A KGB állandó veszélyt jelent a demokráciára nézve és még a glasznoszty időszakában sem árulja el titkait."

Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében

1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.

A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó
infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba
kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a
világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell
építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint
az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható.
Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év
alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti
vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség
lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely
magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye
szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni.

    A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás
helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások
szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel
és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell
fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a
Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás,
akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új
metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján
autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni,
ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson
elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés
jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések
szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)


1989. február 21., kedd 17:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:

"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD