|
|
|
|
Közigazgatási határon kívül is jár a 80 százalékos térítés (1. rész)
|
1989. január 27., péntek - Közeledik február 1-je, amikor - a korábbi bejelentéseknek megfelelően - megváltoznak a közlekedési tarifák. Sok vállalatnál vita keletkezett a munkáltató és a dolgozók között arról, hogy mi a teendő a főváros közigazgatási határain kívülre közlekedő BKV-autóbuszokra váltott bérletek esetében. Mostanáig a rendelkezések szerint az volt a gyakorlat, hogy a helyközi (illetve a távolsági) járatokkal munkába járók bérletének 80 százalékát a munkáltató térítette meg. Erre egyébként a Pénzügyminisztérium 6/1987-es számú rendelete kötelezte a vállalatokat.
Február 1-jétől változik a helyzet, hiszen a közigazgatási határon kívülre közlekedő BKV-autóbuszok tarifáját - a közigazgatási határon túli szakaszra - a helyközi tarifarendszer szerint állapítják meg. Eddig ezeknek az autóbuszjáratoknak a teljes hosszára a fővároson belüli helyi tarifa volt érvényben. A gondot most az okozza, hogy a rendelet eddig még nem jelent meg, így a munkáltatók nem tudják biztos forrásból, hogy a 80 százalékos térítési kötelezettség kiterjed-e a Budapest határait elhagyó kék autóbuszokra. Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium osztályvezetője az MTI munkatársának érdeklődésére elmondta, hogy a szóban forgó rendelet az Országos Árhivatal hivatalos lapjában, az Árszabályozás 2-es számában fog megjelenni. Addig is azonban jó ha mindenki tudja: a kék buszok - amikor a főváros határait elhagyják - éppúgy helyközi járatnak minősülnek, mint a Volán-buszok vagy a BKV HÉV-járatok. Tehát: erre a szakaszra a munkáltatónak meg kell térítenie a bérlet árának 80 százalékát. A dolgozó választhat: vagy a teljes vonalhosszra - tehát a főváros belterületén lévő végállomásig - szóló bérletet, vagy csak a közigazgatási határon kívüli szakaszra érvényes bérletet váltja meg. Előbbi esetben a teljes bérlet árának, utóbbiban pedig a budapesti határig szóló bérlet árának 20 százaléka terheli a dolgozót. Azoknak, akik a helyközi járat budapesti végállomásától még tovább is akarnak utazni - például busszal, villamossal vagy metróval - a második eset a kedvezőbb, hiszen a főváros belterületére amúgy is meg kell váltaniuk az általános bérletet, amire azonban nem jár a munkáltató térítése. (folyt.köv.)
1989. január 26., csütörtök 22:10
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|