|
|
|
|
Osztrák autókereskedelem
|
Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
Bécs, 1989. január 20. péntek (MTI-TUD) - Az osztrák autókereskedők arra számítanak, hogy forgalmuk idén is tovább növekszik, de ebben nem nagy része lesz a használt nyugati személykocsik iránti magyar keresletnek. Ezt közölték Bécsben a gépkocsikereskedők és -javitók szakmai szervezetének vezetőségi ülése után, amelyen a testület megvitatta a tavalyi év eredményeit és az ezévi kilátásokat.
Sajtóértekezleten a szervezet vezetője, Eduard Leischko elmondta: tavaly Ausztriában az új személyautók és kombik eladási forgalma 4,1 százalékkal emelkedett, meghaladta a 253 ezer darabot, ez évben pedig becslések szerint a darabszám 255 ezerre növekszik. Hasonlóan kedvező az irányzat a használt autók üzletágában is, amely a múlt évben 2 és fél százalékkal tudta emelni forgalmát. Az autókereskedelem azonban nem fűz nagy várakozásokat a használt nyugati kocsik magyarországi beviteli vámcsökkentésének hatásaihoz, mert Ausztriában az árszinvonal adózási okok miatt általában magasabb, mint a szomszédos NSZK-ban, és a magyarok nagyrésze valószinűleg ott bonyolítja le vásárlásait. Hogy az új üzleti lehetőségek mégse maradjanak egészen kihasználatlanul, egyes osztrák kereskedők azt tervezik, hogy a nyugatnémet autópiacon szerzik be a hazainál olcsóbb használt gépkocsikat, s ezeket adják majd tovább a magyar vevőknek. Az autókereskedelmi szervezet tanácskozásán szó volt arról is, hogy az ausztriai személyautó-kereslet 1988-ban eltolódott a nagyobb teljesítményű kocsik irányában, s ezzel a 32 százalékos többletérték-adó (Mehrwertsteuer) nélkül számított átlagos eladási árak 120 ezerről 130 ezer schillingre növekedtek. Az új kocsik osztrák piacát továbbra is a nyugatnémet gyártmányok uralják csaknem 48 százalékos aránnyal, mögöttük a japánok állnak 33 százalékkal, a maradékon pedig főleg a francia és az olasz szállítók osztozkodnak. A tavaly eladott autók közül minden negyedik volt dizelmotoros. Az osztrák autókereskedők változatlanul követelik, hogy a személyautók túl magasnak ítélt 32 százalékos többletérték-adóját a kormányzat csökkentse 20 százalékra - mondta a sajtóértekezleten vezetőjük, Eduard Leischko. +++
1989. január 20., péntek 17:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|