|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Sajtótájékoztató a Környezetvédelmi Minisztériumban
|
![](../img/spacer.gif)
1990. július 4., szerda - Bemutatkoztak az új
környezetvédelmi főosztályok vezetői a Környezetvédelmi
Minisztériumban. A szerdai sajtótájékoztatón Keresztes K. Sándor
miniszter részletesen ismertette feladatkörüket, azt, hogy milyen
formában alakítják át a környezetvédelmi irányítást.
Eszerint a szakmai értékelés a levegő-, víz- és talajvédelmi, valamint a természet- és tájvédelmi főosztály hatásköre. Megállapításai alapján a stratégiát, illetve a koncepciókat a környezetelemzési és környezetgazdálkodási főosztály határozza meg. A konkrét intézkedésekhez a szakmai, műszaki, technológiai hátteret a környezet-technológiai és védelmi főosztály teremti meg.
Arról még folytatják a tárgyalásokat, hogy a népjóléti, illetve a földművelésügyi tárcától milyen szakmai köröket vegyenek át. Változtatásra van szükség a környezetvédelmi tárca szerint a környezet-egészségügyi tevékenységben. Nem óhajtják átvenni a köjál-hálózat egészét, de annak egy részére igényt tartanak. Az eddigitől eltérő irányítási szisztémát követel meg az erdők hatékonyabb védelme is. A vízügy vezetőivel már sikerült megegyezniük abban, hogy ez a szakmai terület a vízkészlet-gazdálkodást és a víztisztaság-védelmet kivéve a Közlekedési és Hírközlési Minisztériumhoz kerül. A Környezetvédelmi Minisztériumban felállítanak egy kabinetirodát is, amely szoros kapcsolatot alakít majd ki a pártokkal, társadalmi környezetvédő mozgalmakkal, illetve különféle kutatóhelyekkel, független szakértőkkel.
Aktuális feladatokról szólva Keresztes K. Sándor rámutatott, hogy a gépjármű-közlekedés okozta légszennyezés csökkentése érdekében hamarosan szigorú intézkedéseket vezetnek be. Egyes lakossági körök tiltakozása ellenére a jövő év elejétől javasolják alkalmazni az évenkénti kötelező szennyezőanyag-mérést, a gépkocsik átvizsgálását. A gépkocsik csak akkor tarthatók forgalomban, ha megfelelnek bizonyos szennyezésinorma-értékeknek. A gépjármű üzemeltetőjének feladata, hogy javíttatással, vagy különféle eszközök alkalmazásával megfeleljen ezeknek az elvárásoknak. Erőteljesen szorgalmazzák, hogy gyorsan, legalább a taxiforgalomból tiltsák ki a kétütemű járműveket. Új jogszabályok előkészítésén dolgoznak, s őszre komplex levegőtisztaság-védelmi intézkedési tervvel jelentkezik a minisztérium. (MTI)
1990. július 4., szerda 17:03
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|