|
|
|
|
Osztrák közúti tranzitforgalom
|
Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti
Bécs, 1989. június 7. szerda (MTI-tud) - Az ausztriai közúti tranzitforgalomban tervezett korlátozásokról nyilatkozott Rudolf Streicher osztrák közlekedési miniszter szerdán a képviselőház ülésén. Ahhoz a múlt héten Wolfgang Schüssel gazdasági miniszterrel közösen hozott döntéséhez fűzött magyarázatot, amely szerint december 1-jétől kezdve az Ausztria nyugati részén lévő, az NSZK-ból Olaszországba vezető - autópályákon megtiltják a hét és fél tonnásnál nagyobb teherjárművek közlekedését. Az este 10 órától másnap hajnali 5 oráig tartó tilalom alól csak a legkorszerűbb, környezetkimélő - csendesjárású és kevés szennyezőanyagot kibocsátó - teherautókat fogják mentesíteni.
A miniszter a parlamentben közölte, hogy ezzel az intézkedéssel párhuzamosan megnövelik a térségben a vasút teherfuvarozó teljesítményét, s legalább 30 vonatszerelvényt állítanak forgalomba, amelyek a nyugatnémetről olasz területre tartó nehéz teherautókat Ausztrián átszállítják. Így kivánják visszafordítani azt a hetvenes évektől tartó folyamatot, amelynek során az ausztriai közúti tranzit-teherforgalom aránya 30-ról 70 százalékra nőtt. Arra utalva, hogy a tilalom kétségkívül érzékenyen érinti a közöspiaci országok közötti teherforgalmat, az új rendszabály érvénybe léptetését, s az átmenő forgalom okozta súlyos zajártalmak és levegőszennyeződés okozta problémák megoldását nem teszik alku tárgyává, még ha ez nehezíti is az Ausztria EGK-tagságáról tartandó esetleges tárgyalásokat. Parlamenti beszédében az osztrák közlekedési miniszter szólt az ország vasúti hálózatának más fejlesztési programjairól is, megemlítve, hogy a tervezett bécs-budapesti világkiállítással összefüggésben a két főváros között a jelenleginél lényegesen gyorsabb vasúti összeköttetést szándékoznak kialakítani. Rudolf Streicher ugyancsak szerdán megbeszélést tartott az osztrák tartományok közlekedési vezetőivel, s ezen megállapodtak, hogy a környezetre legártalmasabb nehéz tehergépkocsik éjszakai forgalmát korlátozni fogják az országutakon is, elsősorban a tranzit-autópályákkal párhuzamos utakon. (folyt.)
1989. június 8., csütörtök 09:47
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Osztrák közúti tranzitforgalom (2.rész)
|
Hans Sipötz burgenlandi tartományfőnök szerdán Eisenstadtban (Kismarton) tartott sajtóértekezleten közölte: a B-10-es (budapesti) országúton nem szándékoznak bevezetni a teherjárművekre éjszakai közlekedési tilalmat, mert ennek több lenne a hátránya, mint az előnye: a nappali órákban elviselhetetlen torlódásokat okozna az út burgenlandi szakaszán. +++
1989. június 8., csütörtök 09:49
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|