|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Forgószínpad:
Újévi publicisztika
"... már Európa kezdetén
mi voltunk a legjobb kereskedők hiszen ugyan ki csinált még egy
olyan jó üzletet, hogy egy fehér lóval megvette az egész
Kárpát-medencét, vagy hogy elsők voltunk a harc arcvonalban is,
hiszen rajtunk fogyott el a szuflája töröknek, tatárnak, de
hivatkozna akár Jedlik Ányosra, akár Semmelweisre, stb. De mi ez az
orgánum sem vagyunk.
Az viszont kétségtelen, hogy időnként élenjárunk valamiben.
Talán még abba a "bizonyosba" is mi lépünk be először. No de sebaj,
hiszen az szerencsét is jelenthet a babona szerint. Elvitathatalan
tény viszont, ha csak az utóbbi hónapokat nézzük, hogy mi rugtuk ki
először az Európát bejáró éhes kísértetet. "
|
|
|
|
|
|
|
A Vasutasok Szakszervezete elhatárolja magát a mozdonyvezetők
sztrájkjától (1. rész)
|
1990. december 31., hétfő - A Vasutasok Szakszervezetének
Területi és Tagozati Tanácsa elhatárolja magát a Mozdonyvezetők
Szakszervezete által kezdeményezett, január 2-ára hirdetett kétórás
figyelmeztető sztrájktól.
Mint Pallos György alelnök az MTI-nek elmondta: a területi és Tagozati tanács, mely a vasutas szakszervezet legmagasabb szintű operatív szervezete december 20-án fogalmazta meg a masiniszták kezdeményezésével kapcsolatos álláspontját. A testület: úgy véli: a tervezett akció a vasutas szolidaritás öncélú megbontása. Figyelmen kívül hagyja, hogy a szakági érdekegyeztetés jelenleg is folyik. A megmozdulás egy szűk csoport érdekeinek a ténylegesnél nagyobb súlyú megjelenítése, a vasutas szakmák értékrendjének eltorzítása, egyoldalú előnyöknek a kikényszerítése a többi szakma, illetve az egész vasutasság rovására. A vasutas szakszervezet megítélése szerint a figyelmeztető sztrájk főként a Mozdonyvezetők Szakszervezete, pontosabban a tömörülést vezetők öncélú érdekeinek, és ambicióinak érvényesítését szolgálja. Kifejezetten káros mindez éppen most, amikor a Vasutas Érdekegyeztető Tanács a MÁV vezetőségével folytatott tárgyalások eredményeként elérte, hogy január 1-jétől minden vasúti dolgozó 25 százalékos béremelésben részesüljön. Továbbra is küzdenek az 1991-re szükségesnek ítélt 50 százalékos béremelésért. A tárgyalások mutatják, hogy a MÁV vezetése kompromisszumkésznek mutatkozik, ám egy esetleges munkabeszüntetés ronthatja a tárgyalási pozíciókat, veszélyezteti a megegyezést.
Pallos György hangsúlyozta: a Vasutasok Szakszervezete megérti a mozdonyvezetők sajátos problémáit, és azok orvoslását a többi szakmával egyenrangúan fontosnak ítéli, jogos törekvéseik eléréséért minden rendelkezésre álló eszközt igénybe vesz. Rövidlátónak tartja ugyanakkor az 5600 mozdonyvezető egy részét magába foglaló független szakszervezet vezetőinek különutas, öncélú magatartását. Ezért a sztrájkfelhívást egyértelműen károsnak minősíti.
Az alelnök kérdésre válaszolva közölte: a Vasutasok Szakszervezete és a MÁV korábban megállapodott arról, hogy egy feltételezett sztrájk esetén milyen intézkedéseket kell tenni azért, hogy a nemzetközi járatok nagyobb fennakadás nélkül közlekedhessenek. (folyt. köv.)
1990. december 31., hétfő 14:09
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|