|
|
|
|
A szovjet-kanadai pályázókkal tárgyalnak tovább a Csepel Autó
és az Ikarus átalakításáról
|
1990. december 21., péntek - A több szovjet vállalatot és
szállítási minisztériumot tömörítő szovjet konzorcium és a kanadai
Közép-Európai Beruházási Társaság (CEICHC) közösen benyújtott
tenderét tartotta továbbgondolásra érdemesnek a szakértői zsűri
abból a négy pályázatból, amely a Csepel Autógyár és az Ikarus
gazdaságos átalakítására kiírt nemzetközi pályázatra érkezett.
Mint Rédei László, a Szanáló Szervezet igazgatója pénteki sajtótájékoztatóján elmondotta, a két magyar járműipari vállalat szanálása az elképzelt ütemterv szerint halad, a cégek pénzügyi állapota kezelhető a gyárakban két műszakban folyik a termelés, és előre láthatólag teljesíthető a meglevő rendelés, azaz év végéig majdnem 9000 ezer autóbusz hagyja majd el a végszereldét. A várható eredmény, pontosabban a várható veszteség kevesebb lesz a prognosztizáltánál. A két vállalat privatizálása során kiírt nemzetközi pályázatra érkezett pályázatok zsűrizése során azért a szovjet-kanadai közös tendert találták a legkedvezőbbnek, mert konkrét megrendeléssel is alátámasztotta, hogy hosszú távon nagy volumenű piacot biztosít a Szovjetunióban. A tender már 1991-ben 9 ezer, három év múlva pedig 20 ezer darab jármű szállításával számol. A magyar autóbuszgyártás megújítására vegyes tulajdonú részvénytársaságot kívánnak létrehozni. A külföldi partnerek bevonása révén l70 millió USA dollár bevonását garantálják a magyar gazdaságba, amiből a két magyar vállalat privatizálása 50 millió dollár bevételt jelentene a magyar állam számára. A technológiai megújulást a befektetők megválogatásával kívánják garantálni, míg a volumennövekedéstől és a hatékonység javulásától a nyereség dinamikus emelkedését várják: a tervek szerint már 1991-ben 180 millió USA dollár értékben.
A szovjet-kanadai tender képviselőivel hamarosan megkezdődnek az érdemi tárgyalások, amelyek során számos részletkérdés tisztázására van szükség. A garanciák rögzítése után kerülhet sor a szerződések megkötésére, ami a jövő év januárjának végére várható, majd a szanálási eljárás befejezéseképpen létre jöhet a részvénytársaság. Ebbe kerül majd az Ikarus és a Csepel Autógyár együttes vagyona, amelyet 200 millió USA dollárra becsültek a magyar könyvviteli szabályok szerint végzett felmérés. (MTI)
1990. december 21., péntek 15:53
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|