|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy év után
"Ceausescu egy utolsó nyilvános beszédében huligánoknak és
fasisztáknak bélyegezte a fegyvertelen temesvári tüntetőket, és
lövetett rájuk.
Idén nyáron hasonlóképpen ,,csavargóknak,, (golán), felelőtlen
elemeknek minősültek a bukaresti tüntetők, és erre a célra behívott
,,bányász,, kommandók verték szét őket.
"
SZER, A mai nap:
Vészjelzés II:
Sevardnadze lemondott
" A 62 éves Sevardnadze 1985-ben grúziai pártkarrierje csúcsán,
Gorbacsov szövetségeseként lett külügyminiszter. Kinevezését annak
idején nyugaton kétkedő várakozással fogadták, hiszen semmiféle
külügyi tapasztalata nem volt. Az eltelt évek során azonban
bebizonyította, hogy a Gromiko alatt megmerevedett szovjet
diplomácia képes a megújulásra. Tisztségéből következően pedig
fontos szerepe volt az amerikai-szovjet közeledésben és áttételes
módon a kelet-európai változásokban is.
A Népi Küldöttek Kongresszusán elhangzott rövid lemondó
beszédében Sevardnadze kertelés nélkül jelezte, hogy ellenzi
Gorbacsov központosító hatalmi szándékait."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedés 2. rész
|
Tehát: ahol fontos környezetvédelmi szempontok is szóba jönnek, ott azoké az elsőbbség minden egyéb érvvel szemben. De természetesen a koncepciónak vannak fontos alapelemei, mint például a munkamegosztás újraszervezése az egyes alágazatok között, s a tulajdonviszonyok átrendezéséből adódó feladatok. - Az emberek nagy többségét elsősorban a személyforgalomban várható változások érdeklik. - Egyértelműen valljuk, hogy a tömegközlekedésnek kell megadni a prioritást Mindenekelőtt a napi rendszeres utazásokra értem ezt, a munkába, iskolába járásra, a bevásárláshoz szükséges utazásokra. Az autóval közlekedők szokásainak át kell alakulniuk, hogy ne minden esetben használják a kocsit, önmaguknak is megnehezítve ezzel a gyors célbaérkezést, hanem csupán akkor, amikor feltétlenül szükség van a saját járműre. - A teherszállítás milyen irányban fejlődik majd? - A tömegárú- és a nagyobb távolságra történő fuvarozásban a kellő feltételek megteremtésével a vasút és a viziút igénybevételére ösztönzünk. Ebbe a kombinált fuvarozás feltételeit is beleértem. - Miként számolnak a megindult privatizáció hatásával? - A tulajdonviszonyok újrarendeződése az állam, az önkormányzatok, a vállalkozók és az állampolgárok közti munka-, feladat- és költségmegosztás pontos meghatározását igényli. Világos, hogy az eddig döntő súlyú állami tulajdon felől az önkormányzatok és a magánszféra felé billen a mérleg. A célunk a tulajdoni arányok olyan átalakítása, hogy az állam kezében csak az maradjon, amit nem célszerű privatizálni. A vasút esetében például a pályáért és a létesítmények rendszeréért továbbra is az államnak kell - tulajdonosként is - viselni a felelősséget, de a vasúti fuvarozás már piaci szféra, annak ellenére, hogy abból a személyszállításban az állam szerepe a tarifapolitikán keresztül meghatározó kell legyen. - A közutakra áttérve - folytatta a helyettes államtitkár - a helyzetet jól szemléltetik a mai tulajdon-arányok. Állami tulajdonban van 30 ezer kilométer útpálya, 70 ezer kilométert az önkormányzatok kezelnek és mintegy 50 ezer kilométer út vállalkozói jogkörben van. Nem vitás, hogy úthálózatunk fejlesztésére minden szinten égető szükség lenne, az állami szférában viszont ehhez az egyetlen pénzügyi forrás a mindinkább csökkenő reálértékű útalap. (folyt.)
1990. december 20., csütörtök 13:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|