|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy év után
"Ceausescu egy utolsó nyilvános beszédében huligánoknak és
fasisztáknak bélyegezte a fegyvertelen temesvári tüntetőket, és
lövetett rájuk.
Idén nyáron hasonlóképpen ,,csavargóknak,, (golán), felelőtlen
elemeknek minősültek a bukaresti tüntetők, és erre a célra behívott
,,bányász,, kommandók verték szét őket.
"
SZER, A mai nap:
Vészjelzés II:
Sevardnadze lemondott
" A 62 éves Sevardnadze 1985-ben grúziai pártkarrierje csúcsán,
Gorbacsov szövetségeseként lett külügyminiszter. Kinevezését annak
idején nyugaton kétkedő várakozással fogadták, hiszen semmiféle
külügyi tapasztalata nem volt. Az eltelt évek során azonban
bebizonyította, hogy a Gromiko alatt megmerevedett szovjet
diplomácia képes a megújulásra. Tisztségéből következően pedig
fontos szerepe volt az amerikai-szovjet közeledésben és áttételes
módon a kelet-európai változásokban is.
A Népi Küldöttek Kongresszusán elhangzott rövid lemondó
beszédében Sevardnadze kertelés nélkül jelezte, hogy ellenzi
Gorbacsov központosító hatalmi szándékait."
|
|
|
|
|
|
|
Felcím: Előnyben a tömegközlekedés Főcím: Hogyan utazunk tíz
év múlva?
|
Budapest, 1990. december 20. Csütörtök (MTI-Press)
Új közlekedéspolitikai koncepció készül a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumban. Az MTI-Press Kálnoki Kis Sándortól, a minisztérium helyettes államtitkárától kért tájékoztatást a közérdeklődésre számot tartó tervezet részleteiről. - Elvek, célok, eszközök meghatározása, nem pedig konkrét, részletekbe menő tervek készítése a feladatunk - mondta Kálnoki Kis Sándor. - A részterületekre, alágazatokra történő bontás a koncepció elfogadása után, annak szellemében fog megtörténni, ha már a kormány, s javaslatunk szerint a parlament is jóváhagyta az elképzeléseket. Tehát munkaanyagról van szó, amelynek szükség szerinti módosítása nyilván elkerülhetetlen lesz. - Az ország közlekedésének az ezredfordulóig való korszerűsítését tartalmazzák az elgondolások. Miért van szükség épp most új koncepció kidolgozására? - Már Széchenyi is gazdasági és politikai eszköznek tartotta a közlekedést, amikor Bécs ellenpólusaként kívánta fejleszteni a magyar főváros közlekedését. Munkáját Baross Gábor folytatta, s Trianon fejezte le látványosan, amikor a közlekedés fontos csomópontjai egy tollvonással az országhatáron túlra kerültek. Innen kezdődik Magyarország oly sokat bírált Budapest-centrikus közlekedése. Az elmúlt rendszerben több kisérlet is történt korszerű közlekedéspolitikai koncepció kialakítására. Az 1968-as döntés során köztudottan túlértékelték a közút szerepét a közlekedésben, bár talán helyesebb lenne úgy fogalmazni: a vasút és a viziút szerepét értékelték alul. Ezt a szemléletet 1979-ben, az újabb elképzelések kidolgozói sem változtatták meg. Most megpróbálunk lépést tartani a jelen és közeli jövő várható igényeivel, amennyire gazdasági lehetőségeink előreláthatóan megengedik ezt nekünk. - Mi az új koncepció alappillére? - A korábbi legfőbb hiba - a környezetvédelem elhanyagolásának - kiküszöbölése vagyis az egész politika környezetvédelmi alapokra való helyezése. (folyt.)
1990. december 20., csütörtök 13:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|