|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy év után
"Ceausescu egy utolsó nyilvános beszédében huligánoknak és
fasisztáknak bélyegezte a fegyvertelen temesvári tüntetőket, és
lövetett rájuk.
Idén nyáron hasonlóképpen ,,csavargóknak,, (golán), felelőtlen
elemeknek minősültek a bukaresti tüntetők, és erre a célra behívott
,,bányász,, kommandók verték szét őket.
"
SZER, A mai nap:
Vészjelzés II:
Sevardnadze lemondott
" A 62 éves Sevardnadze 1985-ben grúziai pártkarrierje csúcsán,
Gorbacsov szövetségeseként lett külügyminiszter. Kinevezését annak
idején nyugaton kétkedő várakozással fogadták, hiszen semmiféle
külügyi tapasztalata nem volt. Az eltelt évek során azonban
bebizonyította, hogy a Gromiko alatt megmerevedett szovjet
diplomácia képes a megújulásra. Tisztségéből következően pedig
fontos szerepe volt az amerikai-szovjet közeledésben és áttételes
módon a kelet-európai változásokban is.
A Népi Küldöttek Kongresszusán elhangzott rövid lemondó
beszédében Sevardnadze kertelés nélkül jelezte, hogy ellenzi
Gorbacsov központosító hatalmi szándékait."
|
|
|
|
|
|
|
A ,,Bogár,, az évszázad autója
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. december 20. csütörtök (MTI-tud) - A bogárhátú
Volkswagen, a fél évszázadon át gyártott és mindmáig szeretett
kiskocsi lett a győztes ,,Az évszázad autója,, címért folytatott
szavazáson.
Harminchét országból száz közlekedési újságíró vett részt a Párizsban szerdán megtartott szavazáson, s közülük 22 adta szavazatát a bogárra. A századelő híres kocsija, az autózás forradalmát hozó Ford T-modell, amely az első sorozatban gyártott ,,népautó,, volt a világon, 19 szavazattal került a második helyre. Érdekesség, hogy a harmadik helyre a Citroen DS 19, az 1955 óta gyártott ,,Papucs,, került.
Az újságírók a T-modellt is díjazták, társadalmi jelentősége miatt. A legjobb sportautó címet a Porsche 911 modell nyerte el, a Mercedes 300 SL előtt. +++
1990. december 20., csütörtök 07:28
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|