Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 18.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A XI. kerületi Önkormányzat állásfoglalása a világkiállításról

"... igényt tartunk a világkiállítási területen lévő állami tulajdonú területek felett az önkormányzat rendelkezési jogára. Ezzel együtt vállaljuk az érintett beruházások külföldi tőkével közösen történő finanszírozását. Amennyiben nem lesz világkiállítás, úgy saját erőből vállalkozunk kiegészítő rendezvények lebonyolítására. "
BBC, Panoráma:

Andrew Sarlós Magyarországról

"Új miniszterek kinevezése politikai változásokat mindig jelent és én nem akarom lecsökkenteni az ország gazdasági helyzetének a változását és az egész világgazdasági válságnak a rosszabbodását. Ennek még mindig nincs vége és amely továbbra is sajnos rosszabbodik az egész világon. "

Közös Piac - fuvarozási piac

Brüsszel, 1990. december 18. kedd (AFP) - A Közös Piac közlekedési miniszterei hétfői ülésükön a közösségen belüli utas- és árufuvarozási feltételek megkönnyítéséről tárgyaltak, s egy sor jelentős határozatot hoztak.


A jövő év elejétől a légitársaságok bizonyos feltételek mellett
kártalanítást fognak fizetni azoknak az utasoknak, akiknek tévesen,
a megengedett utaslétszámon felül biztosítottak helyfoglalást
járataikon. Amennyiben az utas nem kíván más járatot igénybe venni,
100-300 ECU kártalanítást kap. A charterjáratokat ez az intézkedés
egyelőre nem érinti.

    A légi utasszállítás után megegyeztek a légi teherfuvarozás
teljes liberalizációjának szabályaiban is.

    A közúti közlekedést illetően biztonsági okokból elhatározták,
hogy 1993-tól a teherautók teljes hosszúsága nem haladhatja meg a
18,35 métert. A kamionsofőrök munkafeltételeit optimalizálandó, a
vezetőfülke hosszának legalább 2,35 méternek kell lennie, a
rakodótér hossza pedig legfeljebb 15,65 méter lehet. Mindazonáltal
1998-ig az ennél hosszabb járművek forgalmát is engedélyezik.

    A vízi és/vagy vasúti szállítással kombinált közúti fuvarozások
ösztönzésére is hoztak intézkedéseket, így egyebek közt a vízi vagy
vasúti szállítás ígénybe vételének arányában csökkentik a kamionok
által fizetendő illetékeket is.

    A miniszterek elhatározták azt is, hogy az elkövetkezendő két év
alatt 40 százalékkal (mintegy 100 000 darabbal) növelik azon
közösségi engedélyek számát, amelyek lehetővé teszik a teherautók
számára, hogy az egyes tagországok illetékes szerveinek külön
engedélye nélkül közlekedjenek az EK területén.

    Végezetül körülírták azokat a ,,válságintézkedéseket,, ,
amelyeket a fuvarozás Közösségen belüli teljes liberalizációja után
lehet életbe léptetni. Az Európai Közösségek Bizottságának módjában
áll majd beavatkozni a közúti közlekedés szabályozásába, amennyiben
ott súlyos egyenlőtlenségek lépnének föl. Ennek érdekében a
Bizottságnak minden évben rendelkezésére állnak majd az egyes
országok részletes szállítási adatai.+++



1990. december 18., kedd 11:28


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD