Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 18.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A XI. kerületi Önkormányzat állásfoglalása a világkiállításról

"... igényt tartunk a világkiállítási területen lévő állami tulajdonú területek felett az önkormányzat rendelkezési jogára. Ezzel együtt vállaljuk az érintett beruházások külföldi tőkével közösen történő finanszírozását. Amennyiben nem lesz világkiállítás, úgy saját erőből vállalkozunk kiegészítő rendezvények lebonyolítására. "
BBC, Panoráma:

Andrew Sarlós Magyarországról

"Új miniszterek kinevezése politikai változásokat mindig jelent és én nem akarom lecsökkenteni az ország gazdasági helyzetének a változását és az egész világgazdasági válságnak a rosszabbodását. Ennek még mindig nincs vége és amely továbbra is sajnos rosszabbodik az egész világon. "

A magyarországi blokád


----------------------


Washington, 1990. október 29. (Amerika Hangja, Reggeli híradó) -
Mint híreinkben jelentettük, az MTI közölte: véget ért a taxisok és
teherautó sofőrök munkabeszüntetése, a sztrájkolók elfogadták a
kormány ajánlatát, az áremelés csökkentését.

    Tegnap egész nap folytatódtak az alkudozások Magyarországon a
sztrájkolók képviselői, valamint a kormány tisztviselői között. Erre
való tekintettel a sztrájkolók már korábban könnyítettek a közutak
és határátkelő helyek blokádján. A magyar fővárosban már akkor
enyhült a feszültség, amikor tegnap a gépkocsivezetők számos
budapesti hídról és a város fő közlekedési útvonalairól
eltávolították járműveiket. Mindazonáltal két napig Magyarországon
rekedt osztrák turisták hazatérésük után elmondták, hogy a határhoz
vezető utakon és határátkelő helyeken a közlekedés még mindig
rendkívül bonyolult volt. A határon az úttorlaszokat minden órában
csak tíz percre nyitották meg, ami kilométer hosszúsági forgalmi
dugókat eredményezett.

    Az utak eltorlaszolására múlt héten pénteken került sor, amikor
a kormány bejelentette, hogy 65 százalékkal 62 forintra emeli az
üzemanyag literenkénti árát. Cserébe viszont azt kérte: péntekig a
sztrájkolók távolítsanak el minden blokádot. A tiltakozók már akkor
enyhítettek a blokádon, amikor a kormány ígéretett tett, hogy 12
forinttal leviszi a benzin literenkénti árát - igaz, csak azok
számára, akiknek ettől a megélhetésük függ.

    Először a városokban és a határokon lett könnyebb a közlekedés,
aztán következett a kormány és a szakszervezeti vezetők budapesti
tárgyalásai.

    Meg nem erősített hírek szerint a parlament ma vitát kezd a
benzin szabad árazásáról, ami azt jelenti, hogy a benzint
szolgáltató vállalatok hagyják majd a piaci tényezőket érvényesülni,
az árakat a kereslet és a kínálat törvényei határozzák majd meg.
(folyt.)



1990. október 29., hétfő


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


- Magyarországi blokád - 1/1. folyt.


Tegnap egyébként ellentüntetésre is sor került. Több száz főből
álló csoport a parlament elé vonult, támogatásáról biztosította a
kormányt és tiltakozott az utak elbarikádozása ellen. A tüntetőket
Lezsák Sándor, a Magyar Demokrata Fórum elnökhelyettese vezette.

    Hírügynökségi jelentések szerint a taxisok és teherautósofőrök
sztrájkját a társadalom széles rétegei támogatták és a kormány az
elmúlt két nap alatt vesztett népszerűségéből.

    A háromnapos tiltakozások próbára tették a fiatal magyar
demokráciát. Horváth Balázs az ország belügyminisztere
figyelmeztetett: az utak eltorlaszolása tarthatatlan helyzetet
teremtett Magyarországon. Jeszenszky Géza külügyminiszter a
televízióban mondott beszédében utalt arra, hogy Magyarország a
válság megoldása érdekében kapcsolatba lépett számos nyugati
országgal.

    Magyar politikusok szerint az üzemanyagárak emelésére hozott
döntés egyhangú volt. Szükségességét nem lehet kétségbe vonni, mivel
a szovjet olaj kiesése miatt Magyarország a világpiacon kényszerül
nyersolajat vásárolni, mégpedig a Perzsa-öböl menti válság miatt
magasabb árakon.

    Időközben Kohl kancellár ígéretet: szakértőkből álló
kormányküldöttséget irányít Magyarországra, hogy megoldást találjon
az olajvásárlások okozta problémákra. De - mint mondottuk - a magyar
hírügynökség szerint a blokádnak vége és Budapesten újra lehet taxit
hívni. +++



1990. október 29., hétfő


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD