|
|
|
|
A magyarországi blokád
|
----------------------
Washington, 1990. október 29. (Amerika Hangja, Reggeli híradó) - Mint híreinkben jelentettük, az MTI közölte: véget ért a taxisok és teherautó sofőrök munkabeszüntetése, a sztrájkolók elfogadták a kormány ajánlatát, az áremelés csökkentését.
Tegnap egész nap folytatódtak az alkudozások Magyarországon a sztrájkolók képviselői, valamint a kormány tisztviselői között. Erre való tekintettel a sztrájkolók már korábban könnyítettek a közutak és határátkelő helyek blokádján. A magyar fővárosban már akkor enyhült a feszültség, amikor tegnap a gépkocsivezetők számos budapesti hídról és a város fő közlekedési útvonalairól eltávolították járműveiket. Mindazonáltal két napig Magyarországon rekedt osztrák turisták hazatérésük után elmondták, hogy a határhoz vezető utakon és határátkelő helyeken a közlekedés még mindig rendkívül bonyolult volt. A határon az úttorlaszokat minden órában csak tíz percre nyitották meg, ami kilométer hosszúsági forgalmi dugókat eredményezett.
Az utak eltorlaszolására múlt héten pénteken került sor, amikor a kormány bejelentette, hogy 65 százalékkal 62 forintra emeli az üzemanyag literenkénti árát. Cserébe viszont azt kérte: péntekig a sztrájkolók távolítsanak el minden blokádot. A tiltakozók már akkor enyhítettek a blokádon, amikor a kormány ígéretett tett, hogy 12 forinttal leviszi a benzin literenkénti árát - igaz, csak azok számára, akiknek ettől a megélhetésük függ.
Először a városokban és a határokon lett könnyebb a közlekedés, aztán következett a kormány és a szakszervezeti vezetők budapesti tárgyalásai.
Meg nem erősített hírek szerint a parlament ma vitát kezd a benzin szabad árazásáról, ami azt jelenti, hogy a benzint szolgáltató vállalatok hagyják majd a piaci tényezőket érvényesülni, az árakat a kereslet és a kínálat törvényei határozzák majd meg. (folyt.)
1990. október 29., hétfő
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
- Magyarországi blokád - 1/1. folyt.
|
Tegnap egyébként ellentüntetésre is sor került. Több száz főből álló csoport a parlament elé vonult, támogatásáról biztosította a kormányt és tiltakozott az utak elbarikádozása ellen. A tüntetőket Lezsák Sándor, a Magyar Demokrata Fórum elnökhelyettese vezette.
Hírügynökségi jelentések szerint a taxisok és teherautósofőrök sztrájkját a társadalom széles rétegei támogatták és a kormány az elmúlt két nap alatt vesztett népszerűségéből.
A háromnapos tiltakozások próbára tették a fiatal magyar demokráciát. Horváth Balázs az ország belügyminisztere figyelmeztetett: az utak eltorlaszolása tarthatatlan helyzetet teremtett Magyarországon. Jeszenszky Géza külügyminiszter a televízióban mondott beszédében utalt arra, hogy Magyarország a válság megoldása érdekében kapcsolatba lépett számos nyugati országgal.
Magyar politikusok szerint az üzemanyagárak emelésére hozott döntés egyhangú volt. Szükségességét nem lehet kétségbe vonni, mivel a szovjet olaj kiesése miatt Magyarország a világpiacon kényszerül nyersolajat vásárolni, mégpedig a Perzsa-öböl menti válság miatt magasabb árakon.
Időközben Kohl kancellár ígéretet: szakértőkből álló kormányküldöttséget irányít Magyarországra, hogy megoldást találjon az olajvásárlások okozta problémákra. De - mint mondottuk - a magyar hírügynökség szerint a blokádnak vége és Budapesten újra lehet taxit hívni. +++
1990. október 29., hétfő
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|