Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 18.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A XI. kerületi Önkormányzat állásfoglalása a világkiállításról

"... igényt tartunk a világkiállítási területen lévő állami tulajdonú területek felett az önkormányzat rendelkezési jogára. Ezzel együtt vállaljuk az érintett beruházások külföldi tőkével közösen történő finanszírozását. Amennyiben nem lesz világkiállítás, úgy saját erőből vállalkozunk kiegészítő rendezvények lebonyolítására. "
BBC, Panoráma:

Andrew Sarlós Magyarországról

"Új miniszterek kinevezése politikai változásokat mindig jelent és én nem akarom lecsökkenteni az ország gazdasági helyzetének a változását és az egész világgazdasági válságnak a rosszabbodását. Ennek még mindig nincs vége és amely továbbra is sajnos rosszabbodik az egész világon. "

Nemzetközi fuvarozási konferencia - felkészülés a közös piaci liberalizációra (1. rész)

1989. március 29., szerda - Az Európai Gazdasági Közösség (EGK) egységes belső piacának várható hatásairól, a nemzetközi fuvarpiacon kialakuló új feltételekről s az ezzel kapcsolatos tennivalókról szervezett kétnapos konferenciát a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az Atrium Hyatt Szállóban. A szerdán kezdődött tanácskozáson a több mint 200 magyar szakember mellett 12 európai ország képviselői is részt vesznek.

Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter
megnyitójában hangsúlyozta: Magyarország számára létfontosságú a
felzárkózás. Ennek azonban elengedhetetlen feltétele, hogy a magyar
vállalatok megismerkedjenek a közös piaci liberalizációs
intézkedésekkel és felkészüljenek az 1992 után óhatatlanul
megváltozó nemzetközi piaci körülményekre. Várhatóan jelentős
változások mennek végbe a nemzetközi közúti közlekedés rendszerében.
Ezért is játszik különösen fontos szerepet a mostani konferencia -
hangsúlyozta a miniszter -, hiszen jó alkalmat nyújt a
liberalizációs intézkedések, az EGK újfajta közlekedéspolitikája
megismerésére. A miniszter biztosította a résztvevőket: a
közlekedési kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a
magyar fuvarozók minél jobb eséllyel vehessenek részt a nemzetközi
szállításokban.

    Winfried Röckmann, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesület (IRU)
képviseletében arról szólt: az IRU feladatának tekinti az európai
közlekedés egységének megőrzését. Utalt arra: 1985 júniusában
döntöttek úgy az EGK-országok kormányfői, hogy felgyorsítják a
közösségen belüli integrációs folyamatot, és 1992 végéig megteremtik
a közös belpiacot. Ezt a döntést különösen indokolta, hogy a korábbi
modellvizsgálatok szerint az egységes belpiac létrehozása számos
előnyt jelent a közösség országai számára: várhatóan évente 4,6
százalékkal növekszik a bruttó nemzeti jövedelem, 6,1 százalékkal
csökken az inflációs ráta, továbbá javulnak a külgazdasági pozíciók,
s számos új munkahely teremtődik meg. A belpiac létrehozásának
következményei, hatásai természetszerűen messze túlmutatnak az EGK
határain. Minden felvetődő kérdésre ma még nem lehet válaszolni,
hiszen sok esetben még nem született döntés, jogszabály.
Mindenesetre - hívta fel a figyelmet Winfried Röckmann - a harmadik
országokhoz fűződő kapcsolatok közös tárgyalások alapján alakulnak
majd ki, nem az EGK diktálja - egyoldalúan - a feltételeket.
(folyt.köv.)


1989. március 29., szerda 17:04


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Nemzetközi fuvarozási konferencia - felkészülés a közös piaci liberalizációra (2. rész)

Lőrincze Péter, a Magyar Gazdasági Kamara főtitkára egyebek
között arról szólt, hogy az Európai Gazdasági Közösség országai
legfontosabb gazdasági partnereink közé tartoznak. Az innen származó
behozatal értéke 3 milliárd, a kivitelünk értéke pedig 2 milliárd
dollárra tehető. Mindez különösen figyelemre méltó, ha azt nézzük,
hogy az ASEAN-országokkal 100 millió dolláros forgalmat bonyolítunk
le évente, az Egyesült Államokkal pedig 550 millió dollár értékben
kereskedünk. Mindenképpen szükség van tehát az EGK-hoz való
kötődésünk erősítésére. Alkalmazkodnunk szükséges a közösséghez, bár
ma még nem lehet tudni pontosan, hogy milyen hatásokkal jár
számunkra a Közös Piacon belüli határok lebontása. A Magyar
Gazdasági Kamara igyekszik tagjai érdekeit képviselni a nemzeti
iparszövetségekben, de szükséges az is, mondotta a főtitkár, hogy
növekedjen azoknak a vállalati szakembereknek a köre, akik jól
ismerik az EGK-t. Éppen ezért javasolja, hogy a közlekedési szakmán
belül indítsanak el egy oktatási programot, amelynek keretében az
EGK-val kapcsolatos ismereteket tennék közkinccsé. (MTI)


1989. március 29., szerda 17:07


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD