|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Villamosított vasútvonalat avattak Keszthelyen
|
1990. december 18., kedd - Kedden a keszthelyi vasútállomáson
felavatták a MÁV legújabban villamosított, Fonyód-Keszthely közötti
33 kilométeres szakaszát. Ezzel - összességében mintegy kétmilliárd
forintnyi ráfordítással - befejeződött a Balaton déli vasútvonalának
korszerűsítése. Jelenleg az országban a villamosított hálózat hossza
meghaladja a 2100 kilométert, a vasútvonalakon 28 százalék fölé
emelkedett a villamos vontatás. A beruházás részben állami
költségvetési támogatásból, továbbá vállalati fejlesztési alapból és
bankhitelből valósult meg. A munkák generáltervezője a MÁV Tervező
Intézete, kivitelezője pedig a Villamos Vontatási Főnökség volt,
számos alvállalkozóval együttműködve. Az átállás e vonalszakaszon
évente mintegy 1800 tonnányi gázolaj megtakarítását jelenti, az
üzemeltetés energiaköltsége a korábbinak mindössze 35-40 százaléka.
A villanymozdonyok megjelenésével gyorsabb, kényelmesebb lesz Keszthely és a főváros közötti utazás. A pálya 160 kilométeres óránkénti sebességre alkalmas, valamennyi állomáson korszerűsítették a térvilágítást.(MTI)
1990. december 18., kedd 15:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|