|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Eltűnik a londoni emeletes busz - 1.
|
London, 1990. december 17. vasárnap (Reuter/MTI-Panoráma) -
A ,,kihalás,, veszélye fenyegeti a már szinte London védjegyének
számító emeletes piros buszokat. Egyre kevesebb rója a brit főváros
utcáit a nyitott "peronnal" közlekedő járgányokból. A piros óriás az
iránta megnyilvánuló tengerentúli kereslet és a modern kor
követelményeinek áldozatává válik. A buszokat közlekedtető, immár
magánkézben lévő társaság szerint e régi járművek áramvonala felett
ugyanis elszállt az idő.
Az emeletes buszról - amely a Szent Pál Székesegyház vagy a Big Ben mellett London híres szimbóluma - Dougles Scott, a busz tervezőjének halálán az Indipendent című brit lap úgy emlékezett meg, hogy "a valaha épített buszok közül a legjobb". Hiszen közlekedési dugóban bármikor fel lehet rá pattanni vagy le lehet róla ugrani, a buszon utazó kalauznál váltható a menetjegy.
A több mint 5000 eredeti, régi változatból már csak 700 közlekedik London utcáin. Az elmúlt hét év során magángyűjtők, üzletemberek és közlekedési társaságok 2000-t vásároltak fel. "Nemrégen az athéni rádióállomásnak adtunk el egyet, Kanada a Niagara vízesés körüli túristautakra vásárolt hat darabot" - mondta Daly, a busz egyik volt mérnöke. Tavaly 40 buszból álló konvoj indult útnak Sri Lankába, a colomboi városi közlekedésben való részvételre. Egy eredeti emeletes piros busz 8000 fontba kerül. A jó állapotban lévő buszok, persze, legalább 22 évesek, hiszen 1959 és 1968 között gyártották őket, ennek ellenére kellemes látványt nyújtanak a szemnek a skótmintás gyapjúszövettel ellátott ülések, amelyeknek széleit, bőrrel vonták be.
Az alkatrészutánpótlás miatt aggódóknak Daly elmondta: ,,sohasem adnék el egy buszt, ha nem volnék benne bizos, hogy akár Oroszországig is eljutok vele". A mérnök egyébként egy buszt maga vezetett el Houstonból, az Új-Mexikóban lévő Alberquerque-be. Az öt napos túra alatt egyetlen fennakadás sem volt - büszkélkedett Daly. A gyűjtök pedig - akik igen gyakran hatalmas távolságokat tesznek meg a különféle veterán busztalálkozók miatt - jó állapotban tartják kedvenceiket, a motorok pedig olyan tiszták, hogy enni lehet rajtuk - hesegette el az aggodalmaskodókat Daly. (folyt.)
1990. december 16., vasárnap 14:07
|
Vissza »
|
|
Eltűnik a londoni emeletes busz - 2.
|
A londoni busztársaság szerint a régi emeletes buszok kivonásával javítják a közlekedést. "Válaszolunk a kor kihívásainak, az utasok tisztább környezetet és önműködő ajtókat szeretnének" - mondta a társaság szóvivője. Maguk az utasok azonban nem értenek egyet a társaság politikájával. Szerintük a nagyobb, négyszögletesebb és kalauz nélküli új buszok visszalépést jelentenek mind a külalak, mind pedig a hatékonyság tekintetében. "A felső emelet szinte teljesen üres éjszaka, mert az emberek nem érzik biztonságban magukat odafenn kalauz nélkül" - mondta egy utas.
Így hát az összes régi emeletes busz kivonásával kapcsolatos terv nem végleges, az új elképzelések szerint mintegy 420 régi buszba új motorokat fognak szerelni. Remélhetőleg John Major, Nagy-Britannia új miniszterelnöke nem veszi zokon, hogy egypár régi busz a helyén marad. A kormányfőben ugyanis minden bizonnyal fájdalmas emlékeket idéznek fel a piros járművek, hiszen az egykor még állami tulajdonban lévő londoni busztársaság annak idején nem vette fel Majort kalauzként, mert nem tudott kitölteni egy számtani tesztet.+++
1990. december 16., vasárnap 14:11
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|