Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 16.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása

" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés, egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:

Interjú Fodor Gáborral

"... a költségvetés, amit a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés? - Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan. Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra, hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon. "

Eltűnik a londoni emeletes busz - 1.

London, 1990. december 17. vasárnap (Reuter/MTI-Panoráma) - A ,,kihalás,, veszélye fenyegeti a már szinte London védjegyének számító emeletes piros buszokat. Egyre kevesebb rója a brit főváros utcáit a nyitott "peronnal" közlekedő járgányokból. A piros óriás az iránta megnyilvánuló tengerentúli kereslet és a modern kor követelményeinek áldozatává válik. A buszokat közlekedtető, immár magánkézben lévő társaság szerint e régi járművek áramvonala felett ugyanis elszállt az idő.


Az emeletes buszról - amely a Szent Pál Székesegyház vagy a Big
Ben mellett London híres szimbóluma - Dougles Scott, a busz
tervezőjének halálán az Indipendent című brit lap úgy emlékezett
meg, hogy "a valaha épített buszok közül a legjobb". Hiszen
közlekedési dugóban bármikor fel lehet rá pattanni vagy le lehet
róla ugrani, a buszon utazó kalauznál váltható a menetjegy.

    A több mint 5000 eredeti, régi változatból már csak 700
közlekedik London utcáin. Az elmúlt hét év során magángyűjtők,
üzletemberek és közlekedési társaságok 2000-t vásároltak fel.
"Nemrégen az athéni rádióállomásnak adtunk el egyet, Kanada a
Niagara vízesés körüli túristautakra vásárolt hat darabot" - mondta
Daly, a busz egyik volt mérnöke. Tavaly 40 buszból álló konvoj
indult útnak Sri Lankába, a colomboi városi közlekedésben való
részvételre. Egy eredeti emeletes piros busz 8000 fontba kerül. A jó
állapotban lévő buszok, persze, legalább 22 évesek, hiszen 1959 és
1968 között gyártották őket, ennek ellenére kellemes látványt
nyújtanak a szemnek a skótmintás gyapjúszövettel ellátott ülések,
amelyeknek széleit, bőrrel vonták be.

    Az alkatrészutánpótlás miatt aggódóknak Daly elmondta: ,,sohasem
adnék el egy buszt, ha nem volnék benne bizos, hogy akár
Oroszországig is eljutok vele". A mérnök egyébként egy buszt maga
vezetett el Houstonból, az Új-Mexikóban lévő Alberquerque-be. Az öt
napos túra alatt egyetlen fennakadás sem volt - büszkélkedett Daly.
A gyűjtök pedig - akik igen gyakran hatalmas távolságokat tesznek
meg a különféle veterán busztalálkozók miatt - jó állapotban tartják
kedvenceiket, a motorok pedig olyan tiszták, hogy enni lehet rajtuk
- hesegette el az aggodalmaskodókat Daly. (folyt.)



1990. december 16., vasárnap 14:07


Vissza »


Eltűnik a londoni emeletes busz - 2.


A londoni busztársaság szerint a régi emeletes buszok
kivonásával javítják a közlekedést. "Válaszolunk a kor kihívásainak,
az utasok tisztább környezetet és önműködő ajtókat szeretnének" -
mondta a társaság szóvivője. Maguk az utasok azonban nem értenek
egyet a társaság politikájával. Szerintük a nagyobb,
négyszögletesebb és kalauz nélküli új buszok visszalépést jelentenek
mind a külalak, mind pedig a hatékonyság tekintetében. "A felső
emelet szinte teljesen üres éjszaka, mert az emberek nem érzik
biztonságban magukat odafenn kalauz nélkül" - mondta egy utas.

    Így hát az összes régi emeletes busz kivonásával kapcsolatos
terv nem végleges, az új elképzelések szerint mintegy 420 régi
buszba új motorokat fognak szerelni. Remélhetőleg John Major,
Nagy-Britannia új miniszterelnöke nem veszi zokon, hogy egypár régi
busz a helyén marad. A kormányfőben ugyanis minden bizonnyal
fájdalmas emlékeket idéznek fel a piros járművek, hiszen az egykor
még állami tulajdonban lévő londoni busztársaság annak idején nem
vette fel Majort kalauzként, mert nem tudott kitölteni egy számtani
tesztet.+++



1990. december 16., vasárnap 14:11


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD