|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottságának ülése
|
1990. augusztus 2., csütörtök - A készülő nemzetbiztonsági
törvény alapelveiről, koncepciójáról tájékoztatta az Országgyűlés
Nemzetbiztonsági Bizottságának tagjait csütörtökön Boross Péter
tárca nélküli miniszter, aki a Magyar Köztársaság Információs
Hivatala és Nemzetbiztonsági Hivatala felügyeletét látja el.
Az ülést követően Szokolay Zoltán, a Nemzetbiztonsági Bizottság alelnöke az MTI munkatársának elmondta: örvendetes, hogy már a koodifikációs eljárás elején bekapcsolódhatott a bizottság a tervezet kidolgozásába. Ezzel elkerülhető az a rossz parlamenti gyakorlat, hogy csak az utolsó pillanatban, a plenáris ülésen derülnek ki a jelentős nézetkülönbségek. A miniszter által előterjesztett koncepció tárgyalási alap lehet, az várhatóan szeptember elején kerül ismét a bizottság elé. Boross Péterrel egyetértve a bizottságnak is az a véleménye, hogy európai színvonalú nemzetbiztonsági törvényt kell alkotni. A titkos szolgálati eszközök alkalmazásának engedélyezése valószinűleg független bíróságok útján re ndeződik majd, külön bírói eljárás keretében. Ezzel szemben van olyan javaslat is, amely az ügyészséget tartaná erre alkalmasnak. A bizottság ezt azért nem támogatná, mert az ügyészi szervezet átalakulás előtt áll.
A koncepció előterjesztője és a bizottság is depolitizált szolgálatokat képzel el, vagyis azt, hogy a titkos szolgálat állományánál a párttagság tiltott legyen. (Jelenleg is ez csak a pártszervezetek működésére vonatkozik.) A törvénynek az adatkérést, az adatfelhasználást és a parlamenti bizottság jogosultságait is szabályoznia kell. Bizonyosnak látszik, hogy a Nemzetbiztonsági Bizottság különbizottsági jellege helyett a törvény megszületése után állandó bizottságként működne tovább, megadva számára az ellenőrzés lehetőségét, megvonva viszont az igazgatási felügyeletet.
Szokolay Zoltán szólt arról, hogy nyilvánvalóan hosszú időnek kell eltelnie, mire fogalmi tartalmukat, müködési mechanizmusukat, személyi állományukat illetően megtisztulnak a hazai nemzetbiztonsági szolgálatok. E folyamatot csak a nemzetbiztonsági törvény megalkotása indíthatja el. (MTI)
1990. augusztus 2., csütörtök 15:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|