|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Az SZDSZ II. közgyűlése - zárónap (5. rész)
|
Ebben az esetben azonban az SZDSZ-nek is fel kell készülnie arra, hogy közös ellenzéki jelöltet támogasson. Kis János szerint az SZDSZ-nek semmiképp sem kell saját államfőjelöltet állítani, hanem olyan közös ellenzéki jelölt támogatásában kell megegyeznie más szervezetekkel, aki pártok felett áll. Ezt követően határozati javaslatokat vitattak meg a küldöttek. Először is - némi szövegmódosítással - hétpontos határozatot fogadtak el a politikai helyzet stabilizálásáról, a szabad választásokhoz vezető útról. Ebben az SZDSZ állást foglal amellett, hogy meg kell rendezni az SZDSZ által kezdeményezett és 200 ezer honpolgár által támogatott népszavazást mind a négy kérdésben, s a referendumnak meg kell előznie az elnökválasztás kiírására vonatkozó döntést. Ha a nép úgy dönt, hogy elnökválasztásra csak a szabad országgyűlési választások után kerüljön sor, meg kell állapítani, hogy nem keletkezett alkotmányos űr, hiszen az országnak van ideiglenes köztársasági elnöke. Az SZDSZ ugyancsak sürgeti, hogy tárgyalások útján rendezzék a pártok vagyoni helyzetét, illetőleg biztosítsák a tömegtájékoztatás pártatlanságának feltételeit. A határozat negyedik pontja célszerűnek minősíti, hogy a nemzeti egyeztető tárgyalások súlypontja a kormányhoz kerüljön át. Ugyanígy fontosnak minősíti, hogy a kormány terjesszen elő rövid távú válságkezelési programot, amelyhez kérje a politikai pártok, illetőleg az érdekképviseleti szervezetek támogatását. Az SZDSZ ezzel kapcsolatban leszögezi: kész vállalni, hogy a nemzet érdekeit szolgáló válságkezelési kormányprogram végrehajtását pártpolitikai célokból nem támadja. Ugyanakkor szükségesnek tartja, hogy a kormány egyértelműen nyilvánítsa ki: nem az MSZP, hanem a demokratikus átmenet kormánya. Az SZDSZ határozata sürgeti az Ellenzéki Kerekasztalt alkotó szervezetek közötti tárgyalások haladéktalan felújítását. A hatodik pontban szorgalmazza, hogy valamennyi fegyveres testület hivatásos tagjai, valamint azok a közszolgálatban álló tisztségviselők, akiknek feladataik ellátását eskühöz kötik, esküdjenek fel a köztársasági alkotmányra. Végül pedig kifejti: a legrövidebb időn belül nyilvánosságra kell hozni a szabad parlamenti választások időpontját, s a választásokat a lehetséges legközelebbi időpontban meg kell tartani. A küldöttek ugyancsak határozatot fogadtak el az állami tulajdon sorsáról. Ebben aggodalmukat fejezik ki amiatt, hogy miközben esély nyílik a politikai demokrácia megteremtésére, mind látványosabban zajlik a gazdasági hatalom átmentése. (folyt.köv.)
1989. október 29., vasárnap 21:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|