|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kisemmizettek Érdekvédelmi Egyesületének közleménye
"... az
a képviselő, aki ezt az - egyébként a hatályban lévő összes
jogszabályt megsértő, a választási ígéreteiket megszegő koalíciós
pártok kapkodó alkudozását tükröző - törvényvázlatot megszavazza,
legyen annak tudatában, hogy egyúttal a bukott rendszerben
megszerzett vagyonának túlnyomó részét ajánlja fel az államnak - a
kormány által meghirdetett közteherviselés jegyében.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Terjed a sátánizmus
" A sátán, aki jelét, a lefordított keresztett és a három 6-ost
itt-ott hagyja a falakon, az aluljárókban, eddig csupán csak ölt.
Egy tizenéves feldarabolta a hugát, egy másik az anyját, és
gyakorlattá vált a középiskolások között, hogy felhívogatják az
ártatlan szőke lányokat azzal, hogy ők kijelöltek az ördög számára,
és sajnos adott időpontban le kell őt mészárolniuk, áldozván ezzel
az alvilági hatalmaknak.
"
|
|
|
|
|
|
|
Autópályahasználati díj Németországban?
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. december 13. csütörtök (MTI-tud.) - A most
összeálló német kormánykoalíció - CDU/CSU, FDP - azt fontolgatja,
hogy a jövőben valamilyen formában pénzt szednek a németországi
autóutak használatáért. Ezt erősítette meg csütörtökön a
Deutschlandfunk rádióállomáson elhangzott interjúban Dirk Fischer,
közlekedéspolitikai szóvivő. Szerinte a legésszerűbb az általános
autóúthasználati díj lenne.
Az elmúlt napokban a német híradásokban hol cáfolva, hol megerősítve felmerült az az elképzelés, hogy a svájci módszerhez hasonlóan évente száz márkáért szélvédőüvegre ragasztható vignettát kellene vásárolnia az autósztrádákat használó autósnak. Az így összejövő évi 4-5 milliárd márkából a kelet-németországi úthálózatot korszerűsítenék.
Mint a Deutschlandfunk adásábaáa riporter megjegyezte, Svájcban az évente fizetendő összeg márkában 35 DM-et tesz ki, másrészt fennáll az a veszély, hogy az autáforgalom egy jelentős része átterelődik az alacsonyabb rendű, szintén kiváló minőségű, ámbár keskenyebb utakra, állandó forgalomdugulást okozva majd a kisebb településeken. A közlekedéspolitikai szóvivő a svájci rendszer egyik hiányosságát abban látta, hogy az átutazó külföldinek is annyit kell fizetnie, mint a honos svájcinak, holott ez utóbbi az utat egész évben használja. Dirk Fischer az úthasználati díjat környezetvédelmi indokokkal is védelmébe vette, mondván: azokat kell fizetésre kényszeríteni, akik akarva-nem akarva károkat okoznak, a nem autózó vétleneket nem szabad pótösszeggel sújtani. A CDU/CSU választási kampányában az egyik ütőkártya az volt, hogy győzelem esetén nem terveznek általános adóemelést a német egység költségeinek finanszírozására. A CDU/CSU a szavazatok 43,8 százalékát összegyűjtve nyerte meg a decemberi Bundestag-választásokat, kormánykoalíciós partnere, az FDP 11 százalékot szerzett.
Dirk Fischer szóvivő a havi, heti, esetleg napi vignettákat is szóba hozta az interjúban, mint a most folyó szakértői konzultációkon is felmerült ötletet.+++
1990. december 13., csütörtök 13:39
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|