|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kisemmizettek Érdekvédelmi Egyesületének közleménye
"... az
a képviselő, aki ezt az - egyébként a hatályban lévő összes
jogszabályt megsértő, a választási ígéreteiket megszegő koalíciós
pártok kapkodó alkudozását tükröző - törvényvázlatot megszavazza,
legyen annak tudatában, hogy egyúttal a bukott rendszerben
megszerzett vagyonának túlnyomó részét ajánlja fel az államnak - a
kormány által meghirdetett közteherviselés jegyében.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Terjed a sátánizmus
" A sátán, aki jelét, a lefordított keresztett és a három 6-ost
itt-ott hagyja a falakon, az aluljárókban, eddig csupán csak ölt.
Egy tizenéves feldarabolta a hugát, egy másik az anyját, és
gyakorlattá vált a középiskolások között, hogy felhívogatják az
ártatlan szőke lányokat azzal, hogy ők kijelöltek az ördög számára,
és sajnos adott időpontban le kell őt mészárolniuk, áldozván ezzel
az alvilági hatalmaknak.
"
|
|
|
|
|
|
|
Kairói filmfesztivál (1.rész)
|
Rákos György, az MTI tudósítója jelenti:
Kairó, 1990. december 13. csütörtök (MTI-TUD) - Ünnepi
folklórműsorral és egyiptomi filmalkotások díjazásával zárult szerda
este a XIV. kairói nemzetközi filmfesztivál, 55 ország több mint 200
filmjének itteni bemutatója.
Az arab világ ,,Hollywoodjában,, megtartott rendezvény a szervezőktől idén a megszokottnál nagyobb erőfeszítéseket követelt, az Öböl menti válság eredetileg ugyanis sokakat visszatartott a megjelenéstől. Végül a skandináv országok kivételével a világ valamennyi régiója képviseltette magát.
A magyar filmgyártás, amely a kezdetektől folyamatosan jelen van a kairói filmfeszvitálon, idén Sopsits Árpád Céllövöldéjével és Erdős Pál Homo Novusával mutatkozott be. Sopsits nem éppen könnyű szórakozást kínáló - egyebek mellett cannes-i ifjúsági különdíjas - filmje, legalábbis kritikusi körökben komoly elismerést aratott. A rendező kairói jelenléte, miként általában, fokozta a film iránti érdeklődést: Sopsitscsal a helyi televízió interjút készített, s a művész több kelet-európai kollegájával részt vett a fesztivál alkalmából tartott sajtóvitán, amelyet ,,a peresztrojka és a filmművészet,, témában rendeztek.
A fiatal magyar filmrendező - lengyel, szlovén, volt NDK-beli és türkmén művésztársaival együtt - a filmgyártás szabadságának fontosságát hangsúlyozta, elutasította azonban azt, hogy a filmnek, s általában a művészetnek a politikáról kellene szólnia. Az egyiptomi kulturális sajtó képviselőit ellenben Kelet-Európát illetően elsősorban a politikum látszott érdekelni.
A politika más módon is jelen volt a kairói filmfesztiválon - külön szekciót szenteltek az Irakkal szembeni kuvaiti ellenállásnak, - amelynek keretében a nemzeti felszabadító mozgalmak témáját vásznon megjelenítő alkotásokat lehetett látni, közöttük régieket is, mint az olasz Pontecorvo Algíri csatája.
A nagyszabású rendezvény tíz napján tizenkét kairói színhelyen - mozikban és szállodai vetítőtermekben - idei világsikereket is szép számmal vetítettek. Olyan vendégek emelték a fesztivál rangját, mint az egyiptomi származású nemzetközi sztár, Omar Sharif, aki ebből az alkalomból életművéért fesztiváldíjat kapott. A kairói filmseregszemle egyébként a külföldi filmek díjazására nem jogosult, az elismerésnek ezt a formáját ez idő szerint csak az egyiptomi alkotásokkal kapcsolatban gyakorolhatja. (folyt.)
1990. december 13., csütörtök 08:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|