|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Érdekegyeztető Tanács szakértői bizottságának közleménye
"... végre együtt kerüljön
áttekintésre: az árszínvonal alakulása, a bruttó nominálkeresetek, a
társadalombiztosítási ellátások, a szociális juttatások alakulása,
az adórendszer árszínvonalra és nettokeresetekre gyakorolt hatása, a
foglalkoztatási helyzet várható alakulása és mindezek eredőjeként a
reálbérek, reáljövedelmek alakulása, továbbá a privatizáció
legfontosabb alapelvei.
"
BBC, Panoráma:
Mi a kivezető út Czirják Sándor szerint
"A nagy elosztási rendszerek átalakulásával a
többi területen is piacossá tesszük a gazdaságot, és ekkor
teremtődik meg egy olyan feltétel, hogy adómérséklésen és egyében
keresztül dinamizáljuk a gazdaságot, de nem az egész gazdaságot
egységében, hanem csak azokat a területeket, amelyek valóban
hatékonyan képesek fejlődni.
"
|
|
|
|
|
|
|
Kormányszóvivői tájékoztató (1. rész)
|
1990. december 12., szerda - A kormány szerdán megtartott
rendkívüli ülésén törvényjavaslatot fogadott el a volt egyházi
ingatlanok tulajdoni helyzetének rendezéséről - tájékoztatta az esti
órákban az MTI, a rádió és a televízió munkatársait László Balázs
kormányszóvivő.
A törvényjavaslat lényege, hogy az egyházaktól és a különböző felekezetektől kártalanítás nélkül elvett - államosított - ingatlanok jó részét ismét az egyházak kezelésébe adják.
A mintegy 10 év alatt megvalósuló reprivatizációs program azokat a néhai ingatlanokat érinti, amelyek egykoron az egyházak hitéletét, oktatói-nevelői illetve kulturális és egészségügyi misszióját szolgálták. A tervek szerint azok az ingatlanok kerülhetnek ismét egyházi kezelésbe, amelyek továbbra is ezen funkciókat szolgálnák.
A megvalósítás ütemezésével kapcsolatban a törvényjavaslat indítványozza, hogy az egyházak által igényelt ingatlanoknak évente legalább 5 százalékát juttassák vissza az eredeti kezelőhöz.
A 10 éves program megvalósításával az állam hangsúlyozottan csak részben orvosolná az egyházakkal szemben elkövetett vagyoni sérelmeket; teljes jóvátételre nyilvánvalóan nincs lehetőség - hangoztatta a szóvivő.
Döntés született arról is: az intézkedéseket oly módon kell végrehajtani, hogy azoknak legalább jövőre ne legyen semmilyen költségvetési vonzata. Ezért olyan ingatlanokat vesznek ,,előbbre,,, amelyekhez az önkormányzatok - a tulajdon jelenlegi kezelői - maguk is térítésmentesen jutottak. Így aztán az egyházak is ingyenesen kaphatnák vissza. A törvényjavaslat egyébként a visszaigényelt ingatlanokra máris elidegenítési tilalmat vezetne be.
A törvényjavaslat ugyanakkor lehetővé tenné azt is, hogy az igénylő egyház esetleg csereingatlanokat kapjon egykori tulajdona helyett. Ezt a Zárolt Állami Vagyont Kezelő Intézet ,,kezében,, lévő javakból, például az egykori munkásőr-ingatlanokból lehet fedezni. Emellett pénzbeni kártérítés is elképzelhető.
Az MTI kérdésére a szóvivő elmondta, hogy az előzetes felmérések szerint eddig országosan 800 ingatlant igényeltek vissza. Az igényléseket a Művelődési és Közoktatási Minisztérium kebelén belül létrehozott egyeztető bizottság gyűjti össze. A végső szót azonban a kormány mondja ki az igénylistáról. Fontos tudnivaló az is, hogy a reprivatizációs intézkedések nem vonatkoznak az egyházak egykori földbirtokaira. (folyt. köv.)
1990. december 12., szerda 19:46
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|