Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 10.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A TIB felhívása

"1990 októberében megalakult Miskolcon az 1956-os Munkástanácstagok Baráti Társasága azzal a céllal, hogy őrizze és ápolja a forradalom örökségét, és ellássa tagjai érdekvédelmét. E tevékenységét a Történelmi Igazságtétel Bizottsága keretében a Munkástanács 56 tagozataként kívánja folytatni. Javasolja, hogy alakuljon meg a TIB alapszabályát elismerve az egész országra kiterjedő Munkástanács 56 - Tagozat és annak központi ideiglenes választmánya. "
SZER, Magyar híradó:

Antall-nyilatkozat a februári magyar-szovjet találkozóról

"Most egy olyan új politikai megállapodásról van szó, amelyik teljesen új alapokra, szuverén államok közötti megállapodásnak megfelelő kapcsolatot létesít a két ország között. Gorbacsov elnök úrnak a meghívása Moszkvába, az hivatalos meghívásként érkezett és ennek nyilvánvalóan a párizsi találkozónk az előzménye, ahol annak idején felvetettem, hogy szükségesnek tartanám a két ország között egy olyan politikai megállapodást és egy olyan politikai együttműködési megállapodás megkötését, ami teljesen különbözik az előzményektől..."

Volkswagen-Skoda fúzió - német visszhang

Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. december 10. hétfő (MTI-tud) - Európa legnagyobb autógyártója, a wolfsburgi Volkswagen Művek Kelet-Európában is megvetette lábát, miután vasárnap Prágában bejelentették: a Mlada Boleslav-i Skoda-gyár a svéd Volvo és a francia Renault ellenében a németeket választotta partnernek a gyártás és az értékesítés korszerűsítéséhez. Carl Hahn, a Volkswagen Művek elnöke szerint ,,Kelet-Európa az autóipar számára semmivel nem összevethető óriási piac,,.


A tervezett megállapodás aláírása után a Skodát
részvénytársasággá alakítják át, amelyben a Volkswagen a részvények
25-33 százalékát birtokolja majd, de főrészvényessé is előléphet.
Nyugatnémet értesülések szerint a Renault 2,6 milliárd dollárt
ajánlott fel beruházáára, öt éves időtartamra, míg a Volkswagen 8-10
milliárd márkát. A francia állami konszern ezen kívül azt is
felvetette, hogy egyebek között know-how-val segíti Csehszlovákiát
atomreaktorok építésében, közreműködött volna olajvezeték
lefektetésében is, amelyen Csehszlovákia Algériából kapott volna
olajat és Tátra teherautógyár korszerűsítésében is részt vett volna.

    A csehszlovákok mégis a Volkswagent választották, nem
utolsósorban azért, mert a wolfsburgi gyár jobb szociális
feltételeket ígért. A mlada boleslavi üzem alkalmazottai állítólag
sztrájkkal is fenyegetőztek, amennyiben a cseh kormány nem a
németeket részesítené előnyben. A közel száz éves Skoda-műveket a
Volkswagenhez sikersztori is köti: csehországi származású az első
Volkswagen-modell konstruktőre, Ferdinand Porsche, aki a bogárhátú
népautó megtervezésekor Skoda-konstruktőrök, Clemens és Ledvinka
elképzeléseit is felhasználta. A Skoda évek óta együttműködik a
Porsche fejlesztési központtal is. A Volkswagen mlada boleslavi
stratégiája négy elemre épül: 1. Igen jól képzett alkalmazottak 2.
első osztályú infrastruktúra. 3. Egyetértés a szociális szempontok
megítélésében 4. Szociális piacgazdaság. A Prágából keltezett német
beszámolók szerint a Skoda 21 ezer alkalmazottja közül állítólag
senkit sem akarnak elbocsátani. Petr Dedek, a Skoda főnöke egyébként
úgy nyilatkozott, hogy 1994-ben, a cég fennállásának 100. évében 250
ezer gépjárművet akarnak előállítani a mostani 180 ezer helyett.

    Megfigyelők szerint a csehszlovák választásban az is
közrejátszhatott, hogy Prága a közelmúltban 1 milliárd márka
középtávú hitelt kért gazdasági reformjaihoz Bonnban, de a németek
elég hűvösen reagáltak a kérésre.+++



1990. december 10., hétfő 12:32


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD