|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TIB felhívása
"1990 októberében megalakult
Miskolcon az 1956-os Munkástanácstagok Baráti Társasága azzal a
céllal, hogy őrizze és ápolja a forradalom örökségét, és ellássa
tagjai érdekvédelmét. E tevékenységét a Történelmi Igazságtétel
Bizottsága keretében a Munkástanács 56 tagozataként kívánja
folytatni.
Javasolja, hogy alakuljon meg a TIB alapszabályát elismerve az
egész országra kiterjedő Munkástanács 56 - Tagozat és annak központi
ideiglenes választmánya. "
SZER, Magyar híradó:
Antall-nyilatkozat a februári magyar-szovjet találkozóról
"Most egy olyan új politikai megállapodásról
van szó, amelyik teljesen új alapokra, szuverén államok közötti
megállapodásnak megfelelő kapcsolatot létesít a két ország között.
Gorbacsov elnök úrnak a meghívása Moszkvába, az hivatalos
meghívásként érkezett és ennek nyilvánvalóan a párizsi találkozónk
az előzménye, ahol annak idején felvetettem, hogy szükségesnek
tartanám a két ország között egy olyan politikai megállapodást és
egy olyan politikai együttműködési megállapodás megkötését, ami
teljesen különbözik az előzményektől..."
|
|
|
|
|
|
|
Volkswagen-Skoda fúzió - német visszhang
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. december 10. hétfő (MTI-tud) - Európa legnagyobb
autógyártója, a wolfsburgi Volkswagen Művek Kelet-Európában is
megvetette lábát, miután vasárnap Prágában bejelentették: a Mlada
Boleslav-i Skoda-gyár a svéd Volvo és a francia Renault ellenében a
németeket választotta partnernek a gyártás és az értékesítés
korszerűsítéséhez. Carl Hahn, a Volkswagen Művek elnöke szerint
,,Kelet-Európa az autóipar számára semmivel nem összevethető óriási
piac,,.
A tervezett megállapodás aláírása után a Skodát részvénytársasággá alakítják át, amelyben a Volkswagen a részvények 25-33 százalékát birtokolja majd, de főrészvényessé is előléphet. Nyugatnémet értesülések szerint a Renault 2,6 milliárd dollárt ajánlott fel beruházáára, öt éves időtartamra, míg a Volkswagen 8-10 milliárd márkát. A francia állami konszern ezen kívül azt is felvetette, hogy egyebek között know-how-val segíti Csehszlovákiát atomreaktorok építésében, közreműködött volna olajvezeték lefektetésében is, amelyen Csehszlovákia Algériából kapott volna olajat és Tátra teherautógyár korszerűsítésében is részt vett volna.
A csehszlovákok mégis a Volkswagent választották, nem utolsósorban azért, mert a wolfsburgi gyár jobb szociális feltételeket ígért. A mlada boleslavi üzem alkalmazottai állítólag sztrájkkal is fenyegetőztek, amennyiben a cseh kormány nem a németeket részesítené előnyben. A közel száz éves Skoda-műveket a Volkswagenhez sikersztori is köti: csehországi származású az első Volkswagen-modell konstruktőre, Ferdinand Porsche, aki a bogárhátú népautó megtervezésekor Skoda-konstruktőrök, Clemens és Ledvinka elképzeléseit is felhasználta. A Skoda évek óta együttműködik a Porsche fejlesztési központtal is. A Volkswagen mlada boleslavi stratégiája négy elemre épül: 1. Igen jól képzett alkalmazottak 2. első osztályú infrastruktúra. 3. Egyetértés a szociális szempontok megítélésében 4. Szociális piacgazdaság. A Prágából keltezett német beszámolók szerint a Skoda 21 ezer alkalmazottja közül állítólag senkit sem akarnak elbocsátani. Petr Dedek, a Skoda főnöke egyébként úgy nyilatkozott, hogy 1994-ben, a cég fennállásának 100. évében 250 ezer gépjárművet akarnak előállítani a mostani 180 ezer helyett.
Megfigyelők szerint a csehszlovák választásban az is közrejátszhatott, hogy Prága a közelmúltban 1 milliárd márka középtávú hitelt kért gazdasági reformjaihoz Bonnban, de a németek elég hűvösen reagáltak a kérésre.+++
1990. december 10., hétfő 12:32
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|