Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 10.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A TIB felhívása

"1990 októberében megalakult Miskolcon az 1956-os Munkástanácstagok Baráti Társasága azzal a céllal, hogy őrizze és ápolja a forradalom örökségét, és ellássa tagjai érdekvédelmét. E tevékenységét a Történelmi Igazságtétel Bizottsága keretében a Munkástanács 56 tagozataként kívánja folytatni. Javasolja, hogy alakuljon meg a TIB alapszabályát elismerve az egész országra kiterjedő Munkástanács 56 - Tagozat és annak központi ideiglenes választmánya. "
SZER, Magyar híradó:

Antall-nyilatkozat a februári magyar-szovjet találkozóról

"Most egy olyan új politikai megállapodásról van szó, amelyik teljesen új alapokra, szuverén államok közötti megállapodásnak megfelelő kapcsolatot létesít a két ország között. Gorbacsov elnök úrnak a meghívása Moszkvába, az hivatalos meghívásként érkezett és ennek nyilvánvalóan a párizsi találkozónk az előzménye, ahol annak idején felvetettem, hogy szükségesnek tartanám a két ország között egy olyan politikai megállapodást és egy olyan politikai együttműködési megállapodás megkötését, ami teljesen különbözik az előzményektől..."

Nyugati autógyárak Kelet-Európa rögös útjain

München, 1990. december 3. hétfő (MTI) - Míg a volt kommunista országok szabaddá vált polgárai lehetőség szerint nyugati kocsik után néznek, a nagy autógyárak a közép-európai autógyártás üzleti lehetőségeit mérlegelik - figyelt fel a jelenségre a Szabad Európa Rádió.


Kelet-Németországban a Berlini Fal leomlása óta egy millió
személygépkocsit vásárolt a lakosság - ez négyszerese a korábbi évek
átlagának. Nagy részük természetesen a nyugati oldalról származó
használtautó. Mindez jól jelzi a volt szocialista országokban
tapasztalható kocsiéhséget és ugyanakkor a behatárolt lehetőségekre
is rávilágít.

    Európa keleti felében háromszor kevesebb kocsija van a
lakosságnak, mint a nyugat-európai átlag és ötször kevesebb, mint
Amerikában. Amennyiben csak megkétszereződne a közép- és
kelet-európai térségben futó kocsik száma, már az is 28 millió új
járművet jelentene. Ez sok milliárd dolláros üzleti lehetőségeket
csillant meg a világ nagy autógyártói előtt. Az egyik legkézenfekvőbb
megoldás: bekapcsolódni a térség lerobbant autógyártásába.

    A General Motors egy pozsonyi autóüzemmel próbál közös
vállalkozásra lépni. A németek természetesen elsősorban a saját
egykori NDK-s üzemeik felkarolásával próbálkoznak, de azért a
Volkswagen például valóságos csatát vív a francia Renault-val a cseh
Skoda Művekkel kötendő üzletért.

    A Ford és a Suzuki magyarországi érdekeltséget épít ki, míg az
olasz Fiat mindenfelé próbálkozik és úgy tűnik, hogy a lengyeleknél
és a szovjeteknél van sikere. Persze a nagy üzlet - ha majd létrejön
- egyelőre befektetést és idegölő csatározást igényel az éppen csak a
piacgazdaság útjára lépett országokban. Hiányoznak a jogi garanciák,
az ügyintézés kialakult gyakorlata és mindenekelőtt az
infrastruktúra.

    Hiába tehát az olcsó munkabérek, a helyenként kitűnő szakember és
munkásgárda, máról holnapra nem lehet kielégíteni a térségben
jelentkező hatalmas igényeket. A lengyelek, csehek, szlovákok,
magyarok gyártani és használni egyaránt szeretnék a tetszetős,
megbízható kocsikat, amelyeket sokáig csak tisztes távolból
csoldálhattak. Az autó - méghozzá a jó és szép autó - nemcsak
megnövekedett mozgékonyságot, nagyobb személyes függetlenséget jelent
ezekben az országokban, hanem egy kicsit az újonnan elnyert szabadság
kézzelfogható szimbóluma is az itt élőknek. +++



1990. december 1., szombat 13:09


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD