|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TIB felhívása
"1990 októberében megalakult
Miskolcon az 1956-os Munkástanácstagok Baráti Társasága azzal a
céllal, hogy őrizze és ápolja a forradalom örökségét, és ellássa
tagjai érdekvédelmét. E tevékenységét a Történelmi Igazságtétel
Bizottsága keretében a Munkástanács 56 tagozataként kívánja
folytatni.
Javasolja, hogy alakuljon meg a TIB alapszabályát elismerve az
egész országra kiterjedő Munkástanács 56 - Tagozat és annak központi
ideiglenes választmánya. "
SZER, Magyar híradó:
Antall-nyilatkozat a februári magyar-szovjet találkozóról
"Most egy olyan új politikai megállapodásról
van szó, amelyik teljesen új alapokra, szuverén államok közötti
megállapodásnak megfelelő kapcsolatot létesít a két ország között.
Gorbacsov elnök úrnak a meghívása Moszkvába, az hivatalos
meghívásként érkezett és ennek nyilvánvalóan a párizsi találkozónk
az előzménye, ahol annak idején felvetettem, hogy szükségesnek
tartanám a két ország között egy olyan politikai megállapodást és
egy olyan politikai együttműködési megállapodás megkötését, ami
teljesen különbözik az előzményektől..."
|
|
|
|
|
|
|
Nyugati autógyárak Kelet-Európa rögös útjain
|
München, 1990. december 3. hétfő (MTI) - Míg a volt
kommunista országok szabaddá vált polgárai lehetőség szerint nyugati
kocsik után néznek, a nagy autógyárak a közép-európai autógyártás
üzleti lehetőségeit mérlegelik - figyelt fel a jelenségre a Szabad
Európa Rádió.
Kelet-Németországban a Berlini Fal leomlása óta egy millió személygépkocsit vásárolt a lakosság - ez négyszerese a korábbi évek átlagának. Nagy részük természetesen a nyugati oldalról származó használtautó. Mindez jól jelzi a volt szocialista országokban tapasztalható kocsiéhséget és ugyanakkor a behatárolt lehetőségekre is rávilágít.
Európa keleti felében háromszor kevesebb kocsija van a lakosságnak, mint a nyugat-európai átlag és ötször kevesebb, mint Amerikában. Amennyiben csak megkétszereződne a közép- és kelet-európai térségben futó kocsik száma, már az is 28 millió új járművet jelentene. Ez sok milliárd dolláros üzleti lehetőségeket csillant meg a világ nagy autógyártói előtt. Az egyik legkézenfekvőbb megoldás: bekapcsolódni a térség lerobbant autógyártásába.
A General Motors egy pozsonyi autóüzemmel próbál közös vállalkozásra lépni. A németek természetesen elsősorban a saját egykori NDK-s üzemeik felkarolásával próbálkoznak, de azért a Volkswagen például valóságos csatát vív a francia Renault-val a cseh Skoda Művekkel kötendő üzletért.
A Ford és a Suzuki magyarországi érdekeltséget épít ki, míg az olasz Fiat mindenfelé próbálkozik és úgy tűnik, hogy a lengyeleknél és a szovjeteknél van sikere. Persze a nagy üzlet - ha majd létrejön - egyelőre befektetést és idegölő csatározást igényel az éppen csak a piacgazdaság útjára lépett országokban. Hiányoznak a jogi garanciák, az ügyintézés kialakult gyakorlata és mindenekelőtt az infrastruktúra.
Hiába tehát az olcsó munkabérek, a helyenként kitűnő szakember és munkásgárda, máról holnapra nem lehet kielégíteni a térségben jelentkező hatalmas igényeket. A lengyelek, csehek, szlovákok, magyarok gyártani és használni egyaránt szeretnék a tetszetős, megbízható kocsikat, amelyeket sokáig csak tisztes távolból csoldálhattak. Az autó - méghozzá a jó és szép autó - nemcsak megnövekedett mozgékonyságot, nagyobb személyes függetlenséget jelent ezekben az országokban, hanem egy kicsit az újonnan elnyert szabadság kézzelfogható szimbóluma is az itt élőknek. +++
1990. december 1., szombat 13:09
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|