|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz Választmányának névsora
"A Fidesz december 8-9-i
kongresszusán megválasztott Választmány tagjainak névsora:
Bankós Andrea, Bencze György, Drahos Péter, Fodor Gábor, Fürjes
Balázs, Lippai Pál, Medgyesi Balázs, Módos Márton, Németh László
Ákos, Németh Zsolt, Orbán Viktor, Tirts Tamás és Vass József."
Moszkvai Rádió:
Kell-e félni a keleti menekültáradattól?
"... Nyugaton már most komoly aggodalmakat kelt az, hogy milyen
problémákat is rejthet magában a szovjet határok megnyitása. Attól
tartanak elsősorban, hogy hozzájuk áramlani fognak a munkát és az
elviselhető létfeltételeket kereső embertömegek.
"
|
|
|
|
|
|
|
Hármas Boeing-üzlet?
|
Marton János, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. december 9. vasárnap (MTI-tud) - Japán és az
Egyesült Államok azt fontolgatja, hogy bevonja a Szovjetuniót az új
Boeing-repülőgép kifejlesztésével kapcsolatos munkákba. A
japán-amerikai fejlesztők már tárgyaltak is a szovjet katonai
repülőgépgyártók képviselőivel. A Jomiuri Simbun című japán lap
vasárnapi számában a Szovjet Ipari Szövetség elnöke, Arkagyij
Volszkij közölte, hogy a Boeing-fejlesztésben való szovjet részvétel
egyike azoknak a témáknak, amelyeket szeretnének Mihail Gorbacsov
jövő évi tokiói látogatása alkalmából kidolgozni.
A közös repülőgépfejlesztés az első jelentősebb technológiai együttműködési program lehetne a három ország között a hidegháború befejezése ó ta.
Arkagyij Volszkij elmondta, hogy a Szovjetunió a Tupoljev- és az Iljusin-kutatólaboratóriumok révén a katonai repülőgépek technológiájában az élen jár, egyes területeken még az Egyesült Államokat is megelőzi, jelentős viszont elmaradása a polgári gépek gyártásában. A katonai ipar polgári célú átállítása a reformok fontos eleme, és része az elnök programjának.
A Boeing-777-es, 355 üléses gép fejlesztésében a Boeing mellett három japán vállalat vesz részt, mégpedig: a Mitsubishi, a Kawasaki és a Fuji. Azt szeretnék, ha 1994-ben a gép már a levegőbe emelkedne. Egyelőre azonban még nem írták alá a megállapodást arról, hogy milyen arányban osztják el egymás között az új gép kidolgozásával kapcsolatos mintegy ötmilliárd dollárra rúgó költségeket. A másik, Boeing-7j7 jelzésű, 150 üléses gép fejlesztésére már 1986-ban megállapodást kötöttek.
Arkagyij Volszkij mindenesetre jelezte, hogy Szovjetunió kész technikai tapasztalatait megosztani nyugati partnereivel és részt vállani a fejlesztési költségekből is.
A program költségei a hármas részvétel esetén könnyebben megtérülnének, mert ez esetben több ország megrendelésére lehetne számítani. +++
1990. december 9., vasárnap 11:22
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|