|
|
|
|
205 milliárdos nyugat-európai gyorsvasút
|
Brüsszel, 1990. december 7. péntek (AP/Reuter) - 2010-re
gyorsvasút hálózná be Nyugat-Európát, megépítési költsége 205
milliárd dollár lenne. A vonalak hossza meghaladná a 25 ezer
kilométert, a szerelvények óránként 200-350 kilométeres sebességgel
száguldanának, s konkurenciát jelentenének a légitársaságoknak - áll
az Európai Közösségek Bizottságának tervezetében. Az elképzelést
Karel Van Miert, a bizottság közlekedési ügyekben illetékes tagja
tárta a sajtó elé Brüsszelben.
A gyorsvasút révén Frankfurt-London között a menetidő 11-ről 5 órányira csökkenne, Párizsból Rómába 7 óra alatt megérkezhetne az utas, és nem kellene 13 órán át ,,zötykölődnie,,, mint manapság. Madridból Brüsszelbe jelenleg vonaton legalább 16 órát kell ücsörögni, a gyorsvasúttal felére zsugorodna a menetidő.
A jövendő európai gyorsvasút szabványának teljes neve: Speed Transport European Product (Gyorsszállító Európai Gyártmány). Rövidítése: STEP. Szerelvényei megelőzhetik a teljes gyorspálya kiépítését, mivel a hagyományos, villamosított vonalakon is közlekedhetnek. Ezek hossza jelenleg 52 ezer kilométer a 12 tagállamú közösségben.
Ami a finanszírozást illeti, Miert nem tudta megmondani, mennyit tenne félre az EGK közös kasszája a gyorsvasút megépítésére, de közölte, hogy a bizottság nem ellenezné, ha a beruházásba a magántőkét is bevonnák a tagállamok kormányai. +++
1990. december 7., péntek 11:32
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|