|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kárpótlási Hivatal közleménye
"Felmérés céljából adatlapok készültek
azok részére, akik - a 34/1990 (III. 28.) sz. Országgyűlési
Határozatban foglaltak szerint - az 1938 és 1945 közötti időszakban
faji, vagy nemzetiségi hovatartozásuk, nácizmus elleni magatartásuk
miatt szenvedtek sérelmet. Az érdekeltek az adatlapot a Kárpótlási
Hivatal ügyfélszolgálatánál (Budapest, VII. Kürt u. 6.), a Magyar
Izraeliták Országos Képviselete (Budapest, VII. Síp u. 12. sz.
alatti) székházának portáján, a Nácizmus Üldözöttei Bizottságánál
(Budapest, V. Szabadság tér 16.), továbbá a Munkaszolgálatosok
Országos Egyesületének Szombathelyen, Kaposváron, Szegeden,
Debrecenben, Miskolcon, Salgótarjánban, Pécsen és Nyíregyházán
működő tagozatainál vehetik át.
"
Amerika Hangja, Esti Világhíradó:
Interjú Teller Edével
"1990 egy
egészen különös év volt sok meglepetéssel, sok kihívással, sok
nehézséggel és lehetőséggel. Ami talán a figyelmet most eltereli
Magyarországról, vagy Kelet-Európáról Amerikában az legalább annyira
az orosz helyzet, mint a helyzet Irakban.
Ami Oroszországban történik, az egy nagy változás, ami a lehető
legközvetlenebb formában befolyásolja Amerika jövőjét és a világ
jövőjét. Egy óriási birodalom feloszlásban van. Talán egy teljesen
mélyreható változásban van, talán visszaesik valamilyen formájú
diktatúrába. Hogy az emberek zömének - például Amerikában - ez jár
az eszében, az egész világos.
"
|
|
|
|
|
|
|
MERKUR 2. rész
|
Konkrét szerződéseket azokkal a keleti gyártókkal kötöttünk, ahol tudjuk, mit szállítunk az autókért cserébe. Például ilyen a Maruti, a Zastava, és gyakorlatilag a LADA-import egy része is már biztos. Szintén fixnek tekinthető a Polski 126-osnál bizonyos hányad. Ezeknél megvan a megfelelő áruellentételezés. Az előszerződéseknél pedig az a helyzet, hogy még meg kell keresni, milyen árukat tudunk szállítani. De 90-100 ezer autó árukkal történő ellentételezését valószínűleg nem lehet megoldani, ezért várjuk a kormány döntését, amely meghatározza a jövő évi autókereskedelem pénzügyi kereteit is. Január 1-jétől a beszerzési áraink 30-80 százalékkal nőnek. Ha megmarad a jelenlegi árképzési mechanizmus - tehát, ha nem változnak a vám-, az illeték-, és a forgalmiadó-tételek - akkor egy LADA ára január 1-jétől 400-500 ezer forint körül lenne. Ugyancsak változik az ár - mégpedig felfelé -, ha például leértékelik a forintot. /Ez pedig jövőre a tervek szerint legalább 15 százalékban megtörténik. - szerk. megj./ A legkedvezőbb esetben a MERKUR-nál jövőre a gépkocsiárak "csak" 40 százalékkal emelkednek. - Mennyi a MERKUR árrése? - A beszerzési ár 4,3 százaléka. A cég haszna azonban kevesebb, mint 1 százalék. Azoknál a típusoknál, ahol előjegyzésre történik majd az értékesítés, a vállalat árrésváltozást nem tervez. Ahol azonban a készletezési költségek növekednek, ott valószínűleg emelkedik majd. - Ön szerint hogyan alakul jövőre a gépkocsik iránti kereslet Magyarországon? - A gépkocsik iránti fizetőképes kereslet jövőre becslésünk szerint közel 40-45 százalékkal esik vissza. Ennek nemcsak a megnövekedett fogyasztói ár lesz az oka, hanem az is, hogy január 1-jével jelentősen emelkedik az autók fenntartási költsége is. Úgy véljük, a vásárlóerő szintén megoszlik majd. Valószínűsíthető, hogy a drágább, nyugati kocsik iránt megmarad a stabil, szűk kereslet. Reméljük azonban, hogy lesz kereslet az 500 ezer forint körüli keleti autókra is. Ezt a vásárlóréteget szeretné a MERKUR megnyerni magának. - Hogyan alakítja a MERKUR jövőre piaci stratégiáját? - Cégünk piaci stratégiája jövőre a megbizhatóság és a garancia irányába tolódik el. A jelszavunk az lesz, hogy a nálunk vásárolt gépkocsira mi garanciát adunk, és ezzel kívánjuk felvenni a versenyt a piacon a többi gépkocsi-forgalmazóval. (folyt.)
1990. december 4., kedd 13:38
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|