|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kárpótlási Hivatal közleménye
"Felmérés céljából adatlapok készültek
azok részére, akik - a 34/1990 (III. 28.) sz. Országgyűlési
Határozatban foglaltak szerint - az 1938 és 1945 közötti időszakban
faji, vagy nemzetiségi hovatartozásuk, nácizmus elleni magatartásuk
miatt szenvedtek sérelmet. Az érdekeltek az adatlapot a Kárpótlási
Hivatal ügyfélszolgálatánál (Budapest, VII. Kürt u. 6.), a Magyar
Izraeliták Országos Képviselete (Budapest, VII. Síp u. 12. sz.
alatti) székházának portáján, a Nácizmus Üldözöttei Bizottságánál
(Budapest, V. Szabadság tér 16.), továbbá a Munkaszolgálatosok
Országos Egyesületének Szombathelyen, Kaposváron, Szegeden,
Debrecenben, Miskolcon, Salgótarjánban, Pécsen és Nyíregyházán
működő tagozatainál vehetik át.
"
Amerika Hangja, Esti Világhíradó:
Interjú Teller Edével
"1990 egy
egészen különös év volt sok meglepetéssel, sok kihívással, sok
nehézséggel és lehetőséggel. Ami talán a figyelmet most eltereli
Magyarországról, vagy Kelet-Európáról Amerikában az legalább annyira
az orosz helyzet, mint a helyzet Irakban.
Ami Oroszországban történik, az egy nagy változás, ami a lehető
legközvetlenebb formában befolyásolja Amerika jövőjét és a világ
jövőjét. Egy óriási birodalom feloszlásban van. Talán egy teljesen
mélyreható változásban van, talán visszaesik valamilyen formájú
diktatúrába. Hogy az emberek zömének - például Amerikában - ez jár
az eszében, az egész világos.
"
|
|
|
|
|
|
|
Felcím: Félmilliót egy Ladáért? Főcím: A MERKUR egy lesz a
sok közül
|
Budapest, 1990. december 4. Kedd (MTI-Press)
Közismert, hogy január 1-jétől a volt szocialista országokkal való kereskedelemben áttérünk a dollárelszámolásra. Ennek egyik következménye, hogy valószínűleg kevesebb kocsi érkezik hazánkba 1991-ben, és a keleti márkák valószínűleg jóval drágábbak lesznek, mint eddig. Hogy mennyivel, azt még mindig nem tudni, csak találgatni lehet. Az elmúlt években monopolhelyzetben lévő MERKUR importosztályának vezetőjével, Németh Györggyel beszélgettünk a személygépkocsi-kereskedelem jövő évi lehetőségeiről, valamint a MERKUR elképzeléseiről. - A mi becslésünk szerint jövőre körülbelül 130-150 ezer új gépkocsi adható el a hazai piacon, ezen belül a MERKUR 90-100 ezer autó forgalmazását célozza meg - mondja Németh György. Az a szándékunk, hogy a MERKUR bizonyos típusok kizárólagos forgalmazását kezdje meg. Elképzelhető például, hogy egy-két éven belül alakul majd egy LADA-részvénytársaság, amelybe a gyártón kívül a MERKUR is beszáll. Ez az rt. foglalkozna ezután a Ladák beszerzésével, forgalmazásával, és a szervízhálózat kiépítésével Magyarországon. Jövőre a MERKUR szerepe várhatóan nő az alkatrész-kereskedelmen belül is. 1991-ben - deviza hiányában - a kereskedelmi kacsolatokban meghatározóak lesznek az úgynevezett gyártási együttműködések; tehát áruért áruval fizetünk. A korábbi államközi megállapodások megszünnek, a hangsúly áttevődik a közvetlen vállalati kapcsolatokra. Hamarosan dönt egyébként a kormány a személygépkocsi-forgalmazás jövő évi rendjéről, és tudomásunk szerint két változat van: vagy a teljes liberalizálás, vagy pedig bizonyos kontingens meghatározása, tehát egyfajta kötött keretgazdálkodás fenntartása. A MERKUR a teljes liberalizálást veszélyesnek tartja, ugyanis olyan tulkínálat alakulna ki az országban, mint amilyen korábban a szórakoztató elektronikában volt. Nem beszélve arról, hogy bizonyos típusoknál hiányozna a szervízhálózat, így a gépkocsik fenntartása az eddiginél is többe kerülne. - Megkötötte már jövő évi szerződéseit a MERKUR, és mit lehet mondani az árakról? - Vannak már megállapodásaink és előszerződéseink is. (folyt.)
1990. december 4., kedd 13:37
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|