|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kárpótlási Hivatal közleménye
"Felmérés céljából adatlapok készültek
azok részére, akik - a 34/1990 (III. 28.) sz. Országgyűlési
Határozatban foglaltak szerint - az 1938 és 1945 közötti időszakban
faji, vagy nemzetiségi hovatartozásuk, nácizmus elleni magatartásuk
miatt szenvedtek sérelmet. Az érdekeltek az adatlapot a Kárpótlási
Hivatal ügyfélszolgálatánál (Budapest, VII. Kürt u. 6.), a Magyar
Izraeliták Országos Képviselete (Budapest, VII. Síp u. 12. sz.
alatti) székházának portáján, a Nácizmus Üldözöttei Bizottságánál
(Budapest, V. Szabadság tér 16.), továbbá a Munkaszolgálatosok
Országos Egyesületének Szombathelyen, Kaposváron, Szegeden,
Debrecenben, Miskolcon, Salgótarjánban, Pécsen és Nyíregyházán
működő tagozatainál vehetik át.
"
Amerika Hangja, Esti Világhíradó:
Interjú Teller Edével
"1990 egy
egészen különös év volt sok meglepetéssel, sok kihívással, sok
nehézséggel és lehetőséggel. Ami talán a figyelmet most eltereli
Magyarországról, vagy Kelet-Európáról Amerikában az legalább annyira
az orosz helyzet, mint a helyzet Irakban.
Ami Oroszországban történik, az egy nagy változás, ami a lehető
legközvetlenebb formában befolyásolja Amerika jövőjét és a világ
jövőjét. Egy óriási birodalom feloszlásban van. Talán egy teljesen
mélyreható változásban van, talán visszaesik valamilyen formájú
diktatúrába. Hogy az emberek zömének - például Amerikában - ez jár
az eszében, az egész világos.
"
|
|
|
|
|
|
|
Űr és üzlet
|
Marton János, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990 December 4. (MTI-tud.) - Japán ember első űrbeli
utazása felett érzett büszkeséget kissé elhomályosítja, hogy a
,,történelmi űrutazás,, egyszersmind nagyszabású kereskedelmi
vállalkozás - írják a japán lapok. Akijama újságíró vállakozását
Japán legnagyobb magántelevízós társasága a TBS finanszírozta, 37
millió dollárt szerezve a kivitelezéshez.
Valamennyi japán újság címoldalán foglalkozott a japán riporter bajkonúri fellövésével, egyben bírálta is, hogy üzletté silányították ,,az első japán űrutazást,,. Az Aszahi nagy eladási, hirdetési vállalkozásról ír, amelyben Japán legnagyobb kilenc szponzorának többsége részt vesz.
A rakéta és a kilövőállás hemzsegett a hírdetésektől, a pelenkát, tampont, fogpasztát, a napenergiát hasznosító fűtőtesteket ajánló cégek reklámaitól. A Nihon Keizai Simbun szerint e nagyszerű vállalkozás javítja a TBS-ről alkotott képet, a szovjeteket pedig hozzásegíti az űripar fejlesztéséhez szükséges pénzhez.
A japán televíziónak mintegy 10 millió dollárba került Akijama útja, ezen felül további 27-milliót szerzett a cég a támogatóktól. E kiadások vélhetően megtérülnek a hirdetésekből, hiszen a TBS más televízióknak is juttatott a közvetítési jogokból, gyakran lesz látható tehát, amint a japán újságíró végzi az űrbe felvitt három levelibékával a súlytalansági kísérleteket reklamálókkal a háttérben. +++
1990. december 4., kedd 12:06
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|