 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
Dél-dunántúli MDF-küldöttek politikai nyilatkozata
"A kereszténydemokrácia, a népi-nemzeti liberalizmus elemei
egymást kiegészítve sajátjai a Magyar Demokrata Fórumnak. A
tanácskozás résztvevői kimondják: a politikai akarat most az lehet -
meghagyva a szellemi műhelyek szabadságát -, a párt eddigi hármas
tagozódásu politikai arculatát kell megerősíteni. Amikor a helyzet
válságos, akkor nem a szellemi-politikai műhelyek egymást kioltó
versengése a cél, hanem összefogásuk eszköz a válságos időszakon
túljutni."
SZER, Világhíradó:
Bethlen István az SZDSZ-gyűlésről
"Örömmel látom, hogy az
a váltás, ami a parlamentben már megtörtént, úgy látszik, az egész
szabaddemokrata mozgalmon átmegy, tehát egy nagyon erős, sokszor
túlságosan is támadó ellenzéki politikából egy nagyon konstruktív,
nem kevésbé kemény, de igenis konstruktív ellenzéki politika
körvonalai bontakoznak ki. "
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Száraz lábbal - a csatorna alatt 3.
|

A terroristák veszélye ellen négyszáz főnyi alagútrendőrség nyújt védelmet. Még arra is gondoltak, hogy a veszettségtől mindeddig védett, s ezért az alagút összeköttetéstől tartó Angliába ne juthassanak a csatorna alatt patkányok, vagy veszett rókák, más állatok: elektromos csapdák nyújtanak védelmet ez ellen.
Az építést különleges fúrópajzsok segítségével végezték. A japán és brit gyártmányú pajzsok ugyan nehezen léptek működésbe - a szervízalagutat francia oldalról készítő pajzs például az első hónapokban még húsz métert is alig jutott előre, sőt volt olyan hónap, hogy mindössze hat méter volt a teljesítmény, - a végére úgy belejöttek, hogy most már a havonta 300 méter feletti teljesítmény is megszokott. A többezer tonnás szerelvények: a marófejek, az automata biztosítások, szállítószalagok közül egy most mindörökre a csatorna alatt maradt: a szervízalagút brit gépét oldalra térítették és befalazzák, a francia oldalon szétszedték a berendezést.
Mindez sokba, nagyon sokba kerül. Az eredetileg tervezett 48 milliárd frankos költség helyett ma 76 milliárdnál tartanak, s a végleges összeg valószinűleg 80 milliárd lesz. Fél millió kisrészvényes és vagy 120 bank és pénzintézet biztosította a teljesen magánerőből épülő alagút számára a tőkét, a jövőbeni profit reményében. Jelenleg úgy számítják, hogy a megnyitástól számított három év múlva már nem lesz ráfizetéses az alagút működtetése, de a profitra még jóideig várniok kell a beruházóknak.
Ez részben attól is függ, mennyi lesz majd az utazás ára: mindenképpen olcsóbbnak kell lennie, mint a komphajók jegyeinek, s a hajóstársaságok alaposan felkészültek - új, minden luxussal felszerelt, gyors óriáskompok építésével - a versenyre. Mivel azonban az alagút építésével megnövekedhet a forgalom, a vállalkozók arra számítanak, hogy már a megnyitást követően az első évben 28-30 millióan veszik igénybe az alagutat. +++
Kis Csaba (Párizs), MTI-Panoráma
1990. december 2., vasárnap 14:01
|

Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
 |
|
|