Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 02.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Dél-dunántúli MDF-küldöttek politikai nyilatkozata

"A kereszténydemokrácia, a népi-nemzeti liberalizmus elemei egymást kiegészítve sajátjai a Magyar Demokrata Fórumnak. A tanácskozás résztvevői kimondják: a politikai akarat most az lehet - meghagyva a szellemi műhelyek szabadságát -, a párt eddigi hármas tagozódásu politikai arculatát kell megerősíteni. Amikor a helyzet válságos, akkor nem a szellemi-politikai műhelyek egymást kioltó versengése a cél, hanem összefogásuk eszköz a válságos időszakon túljutni."
SZER, Világhíradó:

Bethlen István az SZDSZ-gyűlésről

"Örömmel látom, hogy az a váltás, ami a parlamentben már megtörtént, úgy látszik, az egész szabaddemokrata mozgalmon átmegy, tehát egy nagyon erős, sokszor túlságosan is támadó ellenzéki politikából egy nagyon konstruktív, nem kevésbé kemény, de igenis konstruktív ellenzéki politika körvonalai bontakoznak ki. "

Száraz lábbal - a csatorna alatt 2.


A két szélső alagútban haladnak majd a vasúti pályák, ezek belső
átmérője 7.60 méter, a középső a kiszolgáló alagút, ez valamivel
kisebb átmérőjű, 4.80 méteres. Ez biztosítja majd a szellőzést, a
fenntartást, szükség esetén a mentést a két vasúti alagút számára,
de mintegy összeköttetésül is szolgál: 375 méterenként átjáró vezet
belőle a vasúti alagutakhoz. A két vasúti alagút egyébként két
ponton össze is kapcsolható, hogy ha az egyiken valamilyen ok miatt
leállna a forgalom, a szerelvények áttérhessenek a másik alagút
pályájára.

    Miért építettek vasúti alagutat közúti helyett? Azért mert így
gyorsabb és biztonságosabb lesz a forgalom. Gépkocsik számára
biztonsági okokból csak ötven kilométeres sebességet
engedélyezhettek volna, a vasúti szuperszerelvények háromszor
nagyobb sebességgel száguldanak majd. Aki vonattal akarja megtenni
az utat Párizs és London között, valamivel kevesebb mint négy óra
alatt juthat célhoz, de ha a brit oldalon is megépülhet a francia
szuperexpressz pályája, a jövőben 2 óra 15 perc alatt ér el az egyik
fővárosból a másikba. Az autós számára ki és berakodással együtt is
egy óránál kevesebb lesz az átkelés, ma ez a komphajókkal ennél több
időt vesz igénybe, mert a ki és berakodás körülményesebb. Az alagút
végállomásánál viszont az autó begördül a kétemeletes vonat alsó
szintjére, az utas felmegy a felső szintre, hogy kényelmesen
utazhasson a tulajdonképpeni átkelés kevesebb mint harminc perce
alatt, majd visszaül a kocsiba és legördül a szerelvényről.
Csúcsidőben 15 percenként közlekednek majd a több mint 600 méter
hosszú szerelvények, várakozni, előre helyet foglalni nem kell.

    A szuperalagút szuperbiztonságos lesz. A szilárd krétakőzetbe
vájt alagutat másfél millió tonnányi betonelemmel bélelik ki,
tökéletes vízzáró réteggel. Egyedül az armatúrához annyi acélt
használtak fel, hogy abból három Eiffel tornyot lehetne építeni. A
vízbetörés szinte lehetetlen, hiszen a csatorna fölött negyven-ötven
méteres vízzáró kőzet van, de erre is felkészültek: még
katasztrófa-helyzetben sem lehetne a vízszint ötven centiméternél
magasabban az alagút belsejében. A földrengés veszélye
elhanyagolható a kőzet és a betonfal szilárdsága következtében. A
tűzvédelemről nemcsak az alagútban, hanem a szerelvényeken is
automatika gondoskodik. Szükség esetén az alagút elhagyásához
senkinek sem kell négyszáz méternél nagyobb távolságot gyalog
megtennie a legközelebbi tűzbiztos kijáratig. (folyt.)



1990. december 2., vasárnap 13:59


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD