 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
Dél-dunántúli MDF-küldöttek politikai nyilatkozata
"A kereszténydemokrácia, a népi-nemzeti liberalizmus elemei
egymást kiegészítve sajátjai a Magyar Demokrata Fórumnak. A
tanácskozás résztvevői kimondják: a politikai akarat most az lehet -
meghagyva a szellemi műhelyek szabadságát -, a párt eddigi hármas
tagozódásu politikai arculatát kell megerősíteni. Amikor a helyzet
válságos, akkor nem a szellemi-politikai műhelyek egymást kioltó
versengése a cél, hanem összefogásuk eszköz a válságos időszakon
túljutni."
SZER, Világhíradó:
Bethlen István az SZDSZ-gyűlésről
"Örömmel látom, hogy az
a váltás, ami a parlamentben már megtörtént, úgy látszik, az egész
szabaddemokrata mozgalmon átmegy, tehát egy nagyon erős, sokszor
túlságosan is támadó ellenzéki politikából egy nagyon konstruktív,
nem kevésbé kemény, de igenis konstruktív ellenzéki politika
körvonalai bontakoznak ki. "
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Száraz lábbal - a csatorna alatt 2.
|

A két szélső alagútban haladnak majd a vasúti pályák, ezek belső átmérője 7.60 méter, a középső a kiszolgáló alagút, ez valamivel kisebb átmérőjű, 4.80 méteres. Ez biztosítja majd a szellőzést, a fenntartást, szükség esetén a mentést a két vasúti alagút számára, de mintegy összeköttetésül is szolgál: 375 méterenként átjáró vezet belőle a vasúti alagutakhoz. A két vasúti alagút egyébként két ponton össze is kapcsolható, hogy ha az egyiken valamilyen ok miatt leállna a forgalom, a szerelvények áttérhessenek a másik alagút pályájára.
Miért építettek vasúti alagutat közúti helyett? Azért mert így gyorsabb és biztonságosabb lesz a forgalom. Gépkocsik számára biztonsági okokból csak ötven kilométeres sebességet engedélyezhettek volna, a vasúti szuperszerelvények háromszor nagyobb sebességgel száguldanak majd. Aki vonattal akarja megtenni az utat Párizs és London között, valamivel kevesebb mint négy óra alatt juthat célhoz, de ha a brit oldalon is megépülhet a francia szuperexpressz pályája, a jövőben 2 óra 15 perc alatt ér el az egyik fővárosból a másikba. Az autós számára ki és berakodással együtt is egy óránál kevesebb lesz az átkelés, ma ez a komphajókkal ennél több időt vesz igénybe, mert a ki és berakodás körülményesebb. Az alagút végállomásánál viszont az autó begördül a kétemeletes vonat alsó szintjére, az utas felmegy a felső szintre, hogy kényelmesen utazhasson a tulajdonképpeni átkelés kevesebb mint harminc perce alatt, majd visszaül a kocsiba és legördül a szerelvényről. Csúcsidőben 15 percenként közlekednek majd a több mint 600 méter hosszú szerelvények, várakozni, előre helyet foglalni nem kell.
A szuperalagút szuperbiztonságos lesz. A szilárd krétakőzetbe vájt alagutat másfél millió tonnányi betonelemmel bélelik ki, tökéletes vízzáró réteggel. Egyedül az armatúrához annyi acélt használtak fel, hogy abból három Eiffel tornyot lehetne építeni. A vízbetörés szinte lehetetlen, hiszen a csatorna fölött negyven-ötven méteres vízzáró kőzet van, de erre is felkészültek: még katasztrófa-helyzetben sem lehetne a vízszint ötven centiméternél magasabban az alagút belsejében. A földrengés veszélye elhanyagolható a kőzet és a betonfal szilárdsága következtében. A tűzvédelemről nemcsak az alagútban, hanem a szerelvényeken is automatika gondoskodik. Szükség esetén az alagút elhagyásához senkinek sem kell négyszáz méternél nagyobb távolságot gyalog megtennie a legközelebbi tűzbiztos kijáratig. (folyt.)
1990. december 2., vasárnap 13:59
|

Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
 |
|
|