Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 02.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Dél-dunántúli MDF-küldöttek politikai nyilatkozata

"A kereszténydemokrácia, a népi-nemzeti liberalizmus elemei egymást kiegészítve sajátjai a Magyar Demokrata Fórumnak. A tanácskozás résztvevői kimondják: a politikai akarat most az lehet - meghagyva a szellemi műhelyek szabadságát -, a párt eddigi hármas tagozódásu politikai arculatát kell megerősíteni. Amikor a helyzet válságos, akkor nem a szellemi-politikai műhelyek egymást kioltó versengése a cél, hanem összefogásuk eszköz a válságos időszakon túljutni."
SZER, Világhíradó:

Bethlen István az SZDSZ-gyűlésről

"Örömmel látom, hogy az a váltás, ami a parlamentben már megtörtént, úgy látszik, az egész szabaddemokrata mozgalmon átmegy, tehát egy nagyon erős, sokszor túlságosan is támadó ellenzéki politikából egy nagyon konstruktív, nem kevésbé kemény, de igenis konstruktív ellenzéki politika körvonalai bontakoznak ki. "

Száraz lábbal - a csatorna alatt 1.

Párizs, 1990. december 2. vasárnap (MTI-Panoráma) - 1802-ben történt, hogy Albert Mathieau mérnök alázatos instanciával járult az első konzul, Napoleon Bonaparte elé. Azt javasolta, hogy építsenek alagútat a La Manche, a Franciaországot és Nagy-Britanniát elválasztó tengerszoros alatt. Bemutatta terveit is: a rajzokon a kikövezett alagútban lovaskocsik hajtottak, az utat olajmécsesek világították meg. Napoleonnak tulajdonképpen tetszett az elgondolás, hiszen utat nyitott volna a szigetországba, - ám a megvalósítástól elállt, hiszen ahhoz annak segítsége kellett volna, akivel hadban állt: Angliáé.


184 évvel később, 1986 januárjában ült asztalhoz Lille városában
a francia köztársaság elnöke, Francois Mitterrand és Nagy-Britannia
miniszterelnöke, Margaret Thatcher, hogy aláírja a két ország
megállapodását az ,,Eurotunnel,, a csatorna alatti alagút
megépítéséről. 1990. decemberének első napján pedig már kezet fogott
a föld, pontosabban a tenger alatt két építőmunkás, a francia
Philippe Cozette és az angol Robert Gordon Fagg: az immár két
évszázados elgondolás megvalósult, megteremtődött az összeköttetés a
csatorna alatt a két ország között, vagy ahogy a francia sajtó
némileg fellengzően fogalmazott: Nagy-Britannia megszűnt sziget
lenni. Bár az egyszerű utasnak még 1993 nyaráig kell várni, hogy
száraz lábbal keljen át a tenger szintje alatt a kontinensről a brit
szigetekre, mégiscsak történelmi ez a kézfogás, amelyet azután -
közelebb lévén Franciaországhoz - francia pezsgővel ünnepeltek meg,
ötven méterrel a csatorna alatt.

    Az Eurotunnel, angol becenevén a Chunnel, ügyes magyarítással a
Csalagút, kétségkívül a világ alagútépítésének szuper-remeke lesz
elkészültével. A franciaországi Sangatte - a Calais melletti
végállomás - és a szigetországi Folkstone között három, egymással
párhuzamos alagút készül, összesen csaknem pontosan 150 kilométer
hosszúságban. Egy-egy alagút tehát ötven kilométeres s ebből 37
kilométer van a csatorna alatt, a többi a két szárazföldi lejárat,
Folkstoneban csaknem tíz kilométeren, hiszen a magas tengerparti
sziklafal miatt az alagutat csak a partvonaltól távolabb lehet a
felszínre hozni, Franciaországban valamivel több mint három
kilométeren, a krétakőzetbe vájva. (folyt.)



1990. december 2., vasárnap 13:56


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD