|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél a nyilvánossághoz - a Katalizátor Iroda tiltakozása
"... tiltakozik a polgármesteri hivatalok, korábban a
kerületi tanácsok pártállami időket idéző gyakorlata ellen, amellyel
a közterülethasználati kérelmeinket elutasítják, illetve tiltakozunk
a Közterületfelügyelőség tervezett akciója ellen, amely
megakadályozná árusító standjainkat a további működésben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Válságban a magyar politikai pártok
"Mécs, aki az ötvenhatosokat képviselő, már csaknem egyedül a
vezetésben, meglehetősen diktatórikusnak tartja a párt irányítását,
amelybe a tagságnak alig van beleszólása. Úgy véli, a vezetést annak
idején alapvetően három kör adta: a volt illegális Beszélő című lap
szerkesztői, az ötvenhatosok, akik tehát mára már lemorzsolódtak, és
a független értelmiségiek, akik nem feltétlenül azonosak a korábbi
demokratikus ellenzékkel.
Mécs Imre azt érzékelteti, hogy a vezetés gyakorlatilag két
ember kezébe csúszott, Magyar Bálintéba és Kis János filozófuséba,
aki a párt elnöke. "
|
|
|
|
|
|
|
Készül a csalagút
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. november 30. péntek (MTI-tud) - Franciaország
készül a nagy eseményre: szombaton délben a 37 éves Philippe Cozette
fúrógépével átvágja az utolsó néhány centiméter kőzetet a La Manche
alatt és átsétál a Csatorna-alagút tulsó, brit szakaszára, hogy
kezet rázzon brit kollégáival. A brit és a francia levegő ugyan már
jónéhány napja keveredik a csatorna alatt egy vékony csövön, de
szombaton 13 órakor érkezik el az első alkalom arra, hogy bárki hajó
nélkül is száraz lábbal juthasson át - igaz, egyelőre még csak egy
keskeny résen - a tenger szintje alatt a kontinensről
Nagy-Britanniába.
A jóelőre történelminek minősített eseményt máris nagy érdeklődéssel várják a csatorna két oldalán. Franciaországban már pénteken külön műsort sugárzott az építkezésről az egyik televíziós adó, - híradójában bemutatta az ,,utolsó kapavágásokat,, több más állomás is. A francia oldalon kibújt a föld alól az utolsó olyan óriási alagútépítő gép - becenevén Severine, - amely a szárazföld alatti bejárati alagútszakaszok egyikét vájta. A 660 tonna súlyú óriási fúrópajzsra már nincs szükség: mindkét oldalon készek a bejárati szakaszok mindhárom alagúthoz. Jelenleg az eredeti hét fúrópajzs közül már csak négy dolgozik, ezek a két vasúti alagutat vájják a csatorna alatt.
Az elsőnek elkészülő szerviz-alagút végleges összekapcsolása januárig tart, ekkor várhatóan csúcstalálkozót tart majd a La Manche alatt Francois Mitterrand az új brit miniszterelnökkel, John Majorrel. +++
1990. november 30., péntek 08:52
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|