Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Tel-avivi interjú Derzsi Andrással

München, 1989. február 28. (SZER, Késő esti mai nap) - Tel - Avivba
érkezett Derzsi András magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi
miniszter. Egyezményt ír alá az izraeli kormánnyal a rendszeres
heti Budapest - Tel-avivi légi járatok megindításáról A magyar
minisztert a repülőtéren izraeli kollégája és a magyar
érdekképviseleti hivatal vezetője, Jeniczky Jenő fogadta.
    
    Derzsi András a következő nyilatkozatot adta Tel - Avivban
munkatársunknak, Pesti Péternek:
- Lenne olyan kedves pár szóval elmondani: ez az első útja?
    
    - Ez az első utam Izraelben. Január másodika óta töltöm be ezt a
funkciót, külföldi utam volt már, de Izraelben ez az első utam.
    
    - Ön nem csak közlekedési miniszter, hanem három nagyon fontos
miniszteri tárcát tölt be egyszerre. Lát valami megoldást ezek
problémáira?
    
    - Magyarországon hosszú időn át a közlekedés, a hírközlés ügye -
mint általában az infrastruktúra ügye - eléggé elhanyagolt volt. Az
utóbbi évek gazdasági változásai, önmagában a gazdaság nyíltabb
publikálása megmutatta, hogy az infrastruktúra hiánya nagyon nagy
hiány. Hiány a külföldi tőke beengedése, behozatala, beinvitálása
szempontjából is, és hiány a magyar gazdaság szempontjából is. Én
ezért a legfontosabb feladatomnak azt tekintem, hogy ezeken a
területeken segítsék. A leggyorsabb fejlődési lehetőséget én a
magam részéről a hírközlés területén látom.
    
    - A metrón történtek után nem fél attól, hogy esetleg a
Magyarországon tartózkodó arabok vagy egyéb arab államok
bojkottálni fogják önöket?
    
    - Nem hiszem, hogy ez a két dolog összefüggésben lenne egymással.
    
    Azok a gazdasági és politikai változások, amelyek Magyarországon
vannak, a különböző felszínre törő vélemények esetenként ilyen
szélsőségekben is megnyilvánulnak, mint a metrórobbantás volt.
    
    Nagyon bízom abban, hogy ez nem lesz azért Magyarországon
általános, mint ahogy eddig sem volt általános.
    
    - Miniszter Úr, hozott-e ön esetleg valamilyen levelet Izrael
miniszterelnökének, vagy a helyettesének az ön miniszterelnökétől?
    
    - Én magamat hoztam, a tárgyalási anyag a fejemben van, ilyen
különleges küldetésem nincs. Az viszont igen, hogy azokban a
kérdésekben, amikben mi hosszabb ideje előkészítő munkát
folytattunk, sokat várok ettől a találkozástól.
    
    - És fog találkozni a másik két tárcára minisztereivel is?
    
    - Úgy tudom, módom lesz a közlekedési miniszteren kívül a
hírközlési miniszterrel és az építésügyi államtitkárral is
találkozni.
    
    - Nagyon szépen köszönöm. +++
    


1989. február 28., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD