|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Tel-avivi interjú Derzsi Andrással
|
München, 1989. február 28. (SZER, Késő esti mai nap) - Tel - Avivba érkezett Derzsi András magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter. Egyezményt ír alá az izraeli kormánnyal a rendszeres heti Budapest - Tel-avivi légi járatok megindításáról A magyar minisztert a repülőtéren izraeli kollégája és a magyar érdekképviseleti hivatal vezetője, Jeniczky Jenő fogadta. Derzsi András a következő nyilatkozatot adta Tel - Avivban munkatársunknak, Pesti Péternek: - Lenne olyan kedves pár szóval elmondani: ez az első útja? - Ez az első utam Izraelben. Január másodika óta töltöm be ezt a funkciót, külföldi utam volt már, de Izraelben ez az első utam. - Ön nem csak közlekedési miniszter, hanem három nagyon fontos miniszteri tárcát tölt be egyszerre. Lát valami megoldást ezek problémáira? - Magyarországon hosszú időn át a közlekedés, a hírközlés ügye - mint általában az infrastruktúra ügye - eléggé elhanyagolt volt. Az utóbbi évek gazdasági változásai, önmagában a gazdaság nyíltabb publikálása megmutatta, hogy az infrastruktúra hiánya nagyon nagy hiány. Hiány a külföldi tőke beengedése, behozatala, beinvitálása szempontjából is, és hiány a magyar gazdaság szempontjából is. Én ezért a legfontosabb feladatomnak azt tekintem, hogy ezeken a területeken segítsék. A leggyorsabb fejlődési lehetőséget én a magam részéről a hírközlés területén látom. - A metrón történtek után nem fél attól, hogy esetleg a Magyarországon tartózkodó arabok vagy egyéb arab államok bojkottálni fogják önöket? - Nem hiszem, hogy ez a két dolog összefüggésben lenne egymással. Azok a gazdasági és politikai változások, amelyek Magyarországon vannak, a különböző felszínre törő vélemények esetenként ilyen szélsőségekben is megnyilvánulnak, mint a metrórobbantás volt. Nagyon bízom abban, hogy ez nem lesz azért Magyarországon általános, mint ahogy eddig sem volt általános. - Miniszter Úr, hozott-e ön esetleg valamilyen levelet Izrael miniszterelnökének, vagy a helyettesének az ön miniszterelnökétől? - Én magamat hoztam, a tárgyalási anyag a fejemben van, ilyen különleges küldetésem nincs. Az viszont igen, hogy azokban a kérdésekben, amikben mi hosszabb ideje előkészítő munkát folytattunk, sokat várok ettől a találkozástól. - És fog találkozni a másik két tárcára minisztereivel is? - Úgy tudom, módom lesz a közlekedési miniszteren kívül a hírközlési miniszterrel és az építésügyi államtitkárral is találkozni. - Nagyon szépen köszönöm. +++
1989. február 28., kedd
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|