 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Amerikai üzletemberek, repülőgépgyártók küldöttsége
Magyarországon
|

1990. november 28., szerda - Az USA Kereskedelmi
Minisztériuma, valamint az USA budapesti nagykövetsége szervezésében
17 amerikai, a repülőgépgyártásban és a légiközlekedésben érdekelt
nagyvállalat képviselője tárgyalt Magyarországon november 26-a és
28-a között. Itt voltak például a General Electric Aircraft Engines,
a Lockheed Corporation, a Columbia Astronautics Corporation és a
Beech Aircraft Corporation kéviselői.
A delegáció vezetője, John L. Wolf az USA Kereskedelmi Minisztériumának vezető tisztségviselője az MTI-nek elmondta, hogy az amerikai üzletemberek tájékozódó jelleggű látogatást tettek, tárgyalásokat folytattak a Malév szakembereivel, az Ipari Minisztérium, a Közlekedési, Hírközési és Vízügyi Minisztérium képviselőivel, valamint magyar vállalatok - többek között a Pestvidéki Gépgyár - vezetőivel. Az amerikai üzletemberek a tárgyalások során megismerkedtek a magyarországi repülőterek technikai és infrastrukturális helyzetével, a magyar repülés- és repülésirányítás jelenlegi állapotával.
John Wolf hangsúlyozta, hogy az elkövetkező években a légiforgalomban, illetve a repülőgépgyártásban érdekelt amerikai cégek közül többen szándékoznak Kelet-Európában befektetni, így várhatóan Magyarországon is. Konkrét üzletkötés egyenlőre nem történt, de nem elképzelhetetlen, hogy az amerikai repülőgépgyártók hamarosan vegyesvállalati formában is megjelennek hazánkban. A Malév lehetőségeiről szólva az amerikai gazdasági szakember kifejtette, hogy bizonyos technikai és gazdasági átalakítás után a magyar légitársaság versenyképessé válhat Európában, többek között azért, mert bizonyos repülőtéri szolgáltatások, illetve költségek alacsonyabbak hazánkban, mint Európa más országaiban. Budapest repülőtereit egyébként Európában a legszebbek és legkorszerűbbek közé sorolta, emellett lehetőséget lát a vidéki nagyvárosok repülőtereinek fejlesztésére is, a belföldi repülőjáratok rövid időn belüli beindítására. Az sem elképzelhetetlen - véleménye szerint -, hogy egyes amerikai repülőgépmotor-gyártók hazánkban telephelyeket létesítenek. (MTI)
1990. november 29., csütörtök 11:30
|

Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|