Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Német vasutassztrájk - megegyezés

Dorogman László, az MTI tudósítója jelenti:
Berlin, 1990. november 29. csütörtök (MTI-TUD) - Szerdán este megegyezéssel zárult a vasárnap óta sztrájkoló keletnémet vasutasok és a Keleti Államvasutak (Deutsche Reichsbahn) képviselőinek tárgyalása. A dolgozók azonnal felfüggesztették a munkabeszüntetést, amelynek végleges befejezéséről a vállalaton belül péntekig lezárandó belső szavazás eredménye dönt majd.


A csaknem hétórás tárgyalások után Rudi Scha:fer, a vasutas
szakszervezet (GDED) elnöke úgy nyilatkozott, hogy ,,messzemenően
sikerült elérni a dolgozók célját,,. Ennek értelmében a jövő év
közepéig nem lesznek elbocsátások a Reichsbahnnál, amely egyébként
25 százalékos létszámcsökkentésre törekszik.

    Heinz Klemm, a Reichsbahn vezetőségének elnöke úgy fogalmazott,
hogy a vasúttársaság a jövőben is a tárgyalásos út betartására fog
törekedni. A szerda esti megállapodás értelmében 1991. április
1-jétől kezdve bevezetik a vasutasok számára a 40 órás munkahetet,
valamelyest növekszik az évi szabadság, júliustól évente egyszer 300
márka nyaralási segélyt fizet dolgozóinak a vasút, továbbá jövő
karácsonytól kezdve egyszeri 75 százalékos fizetéskiegészítést.

    Januárban új tárgyalásokat kezdenek arról, hogyan lehet a
tervezett létszámcsökkentést elfogadható keretek között
végrehajtani. A tárgyalásokat március 31-ig be kell fejezni.

    A vasúti közalkalmazottak szakszervezetének (GDBA)
elnökhelyettese eközben úgy nyilatkozott, hogy a GDED által
kezdeményezett sztrájk ,,egyértelműen politikai indíttatású,, volt,
s azt négyheti előkészítés után robbantották ki. A november 22-iki
tárgyalásokon a GDED képviselői távolról sem merítették ki a
szakszervezet tárgyalási lehetőségeit, mozgásterét. Ezen felül a
tervezettnél jóval több pályaudvart bénított meg a munkabeszüntetés,
amelyért az elnökhelyettes ,,NSZEP-káderek mahinációját,, tette
felelőssé. A GDED hamis adatokkal tüzelte sztrájkra a dolgozókat -
például röplapján azt állította, hogy 125 000 vasutasra vár
elbocsátás, holott a létszámleépítés csak mintegy 68 ezer főt
érintené. Ennek a létszámnak döntő hányadát (50 000) a nyugdíjba
vonulók illetve a korengedménnyel nyugdíjazottak tennék ki. További
2000 lenne a leépített külföldi munkaerő létszáma, 6500 munkásnak
,,önként ,, kellene távoznia. A elnökhelyettes megdöbbentő becslése
szerint halálozás illetve megrokkanás miatt további 8700 fővel
csökkenne a létszám 1995-ig. +++



1990. november 29., csütörtök 10:47


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD