|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
NATO-Magyarorszóg: partnerség a biztonságban - Manfred Wörner
nyilatkozata az MTI-nek (2.rész)
|
Az MTI tudósítója ezzel kapcsolatban arról kérdezte a NATO-főtitkárt, hogy miként járulhat hozzá a szövetség a közép-kelet-európai térség biztonságához. Manfred Wörner kifejtette: a szövetség mindenképpen stabilizáló tényező. A múltban képes volt megőrizni tagállamainak a biztonságát, lényeges, sőt feltehetően a leglényegesebb tényezője volt a béke megőrzésének, egy háborútól való elrettentésnek. Úgy gondolom, fűzte hozzá, hogy ezt a szerepet a jövőben is megőrzi. Természetesen garantálni csak saját tagállamaink biztonságát tudjuk, de hozzájárulhatunk ahhoz, hogy elriasszunk mindenfajta katonai erő alkalmazásától bármely közép-kelet-európai ország ellen.
Másrészt a NATO-nak érdekében áll a térség országainak gazdasági stabilitása is. A szövetség nem gazdasági szervezet, ezért a közép-kelet-európai országoknak szóló támogatást nem maga a NATO, hanem tagállamai, vagy olyan gazdasági szervezetek nyújtják, mint az Európai Közösség, stb. Az Atlanti Szövetség bátorítja őket erre.
Az MTI tudósítója megkérdezte, milyen változások várhatók a nemzetközi helyzet átalakulásával a szövetségben. A főtitkár rámutatott: a NATO katonai szervezetből egyre inkább egy politikai szerep felé, a szembenállástól az együttműködés felé halad, a béke biztosítékából mindinkább a béke építőjévé válik. Az azonnali fenyegetés elleni elrettentés helyett egyre inkább a kockázatok elleni biztosítékra kerül a hangsúly. A katonai stratégia az új helyzetben átalakul, kisebb, mozgékonyabb egységekre, mozgósítható tartalékokra alapozódik. A NATO megváltoztatja az előretolt védelem koncepcióját, csökkenti az atomfegyverek számát, és ezek a jövőben csak a végső esetben lesznek bevethetők.
Arra a kérdésre válaszolva, hogy mit vár az Európai Biztonsági és Együttműködési Értekezlet párizsi csúcstalálkozójától, a főtitkár kifejtette: ez igen fontos lépés Európa jövendő struktúrájának kialakításában. A helsinki folyamat intézményesítése alapot teremt az európai államok szorosabb együttműködésére, magjává válik az új egyesült Európának, hozzájárul a válságok megelőzéséhez vagy békés megoldásához. Ebből az alkalomból kerül sor a nagyon fontos leszerelési egyezmény aláírására, amely egész Európát stabilizálja, és közös nyilatkozatot tesznek a NATO és a Varsói Szerződés országai. (folyt.)
1990. november 15., csütörtök 16:59
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|