|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Hajléktalanok, pályaudvarok - Tanácskozás a Városházán (1. rész)
|
1990. november 1., csütörtök - Demszky Gábornak, az alig egy
napja hivatalban lévő budapesti főpolgármesternek a vezetésével
csütörtök délután újabb megbeszélést tartottak minisztériumi és MÁV
szakértők bevonásával a Városházán a hajléktalanok elhelyezéséről.
Mint ismeretes, a MÁV október 31-étől, 3-4 napos türelmi idővel fokozatosan lezárja a fővárosi pályaudvarok várótermeit a hajléktalanok elől. A szerda éjjel kezdődött kiürítési akció során egyébként csak kilenc beteg magatehetetlen hajléktalan embert szállítottak kórházba, s a többszáz érintett közül csak 30-an vették igénybe a MÁV által felkínált átmeneti szállást. A többség a várótermek takarítása után ismét visszaszivárgott. Ezt követően az éjjeli órákban a Keleti pályaudvaron valóságos sztrájkhangulat alakult ki a pályaudvari dolgozók között, mivel a sok hajléktalan jelenléte már a munkavégzés feltételeit is veszélyeztette.
E tapasztalatok alapján, mint erről a csütörtöki megbeszélésen Barna Sándor budapesti rendőrfőkapitány beszámolt, jelentős rendőri erő bevonásával sokoldalú rendészeti ellenőrzést kezdenek a pályaudvarokon. Nehezíti azonban a hajléktalan kérdés gyors felszámolását - hangzott el a tanácskozáson -, hogy a pályaudvarokon döntő többségben vannak a külföldiek, velük szemben pedig csak idegenrendészeti eljárás keretében lehet fellépni. Minden esetre, ha nem sikerül a Keleti pályaudvari vasúti kocsitárolókban, a várótermekben és a pénztáraknál elhelyezkedő hajléktalanok eltávolítása, akkor a vasutasok várhatóan csütörtök estétől beszüntetik a munkájukat, mivel már sok esetben a testi épségük is veszélyeztetve van.
Demszky Gábor véleménye szerint szükség van arra, hogy jelentős rendőri erő segítse a vasutasok munkavégzését, de az erőszakos fellépést kerülniük kell. A főváros vezetése a helyzet könnyítésére napokon belül újabb átmeneti szállás megnyitását tervezi. Csütörtök éjjel egyébként csak a leginkább veszélyeztetett helyen, a Keleti pályaudvaron lesz orvosi ellátás és mentőautó. A szociális munkások azonban mindegyik pályaudvarra kimennek segíteni, eligazítani a rászorulókat. Ugyancsak ők ismertetik majd a hajléktalanokkal az igénybe vehető átmeneti szállások helyét is.
Az egész kérdéskör azonban - mint a főpolgármester hangsúlyozta - már nem elsődlegesen a főváros önkormányzatának az ügye, illetve már nem is csak magyar kérdés. (folyt. köv.)
1990. november 1., csütörtök 17:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Hajléktalanok, pályaudvarok - Tanácskozás a Városházán (2. rész)
|
Az ország különböző vidékeiről érkező nagyszámú hajléktalan, illetve a külföldi szállásnélküliek elhelyezése mindenképpen kormányzati közbelépést igényel. Ennek során arra is figyelemmel kell lenni, hogy hazánk egyre inkább gyűjtőhelyévé válik a kelet-európai országokból érkezőknek, akiknek a száma a szovjet határ liberalizálása után méginkább megnövekedhet. A pályaudvarok megtisztítása önmagában pedig aligha lehet több, mint tüneti kezelés. A főváros saját lehetőségein belül mindent elkövet a helyzet normalizálása érdekében. Azt azonban mindenképpen el kell kerülni - állapította meg Demszky Gábor -, hogy leálljon a vasút, s nincs szükség egy újabb taxisügyre sem. (MTI)
1990. november 1., csütörtök 17:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|