|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
- Magyarországi blokád - 1/1. folyt.
|
Tegnap egyébként ellentüntetésre is sor került. Több száz főből álló csoport a parlament elé vonult, támogatásáról biztosította a kormányt és tiltakozott az utak elbarikádozása ellen. A tüntetőket Lezsák Sándor, a Magyar Demokrata Fórum elnökhelyettese vezette.
Hírügynökségi jelentések szerint a taxisok és teherautósofőrök sztrájkját a társadalom széles rétegei támogatták és a kormány az elmúlt két nap alatt vesztett népszerűségéből.
A háromnapos tiltakozások próbára tették a fiatal magyar demokráciát. Horváth Balázs az ország belügyminisztere figyelmeztetett: az utak eltorlaszolása tarthatatlan helyzetet teremtett Magyarországon. Jeszenszky Géza külügyminiszter a televízióban mondott beszédében utalt arra, hogy Magyarország a válság megoldása érdekében kapcsolatba lépett számos nyugati országgal.
Magyar politikusok szerint az üzemanyagárak emelésére hozott döntés egyhangú volt. Szükségességét nem lehet kétségbe vonni, mivel a szovjet olaj kiesése miatt Magyarország a világpiacon kényszerül nyersolajat vásárolni, mégpedig a Perzsa-öböl menti válság miatt magasabb árakon.
Időközben Kohl kancellár ígéretet: szakértőkből álló kormányküldöttséget irányít Magyarországra, hogy megoldást találjon az olajvásárlások okozta problémákra. De - mint mondottuk - a magyar hírügynökség szerint a blokádnak vége és Budapesten újra lehet taxit hívni. +++
1990. október 29., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|