|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
A magyarországi blokád
|
----------------------
Washington, 1990. október 29. (Amerika Hangja, Reggeli híradó) - Mint híreinkben jelentettük, az MTI közölte: véget ért a taxisok és teherautó sofőrök munkabeszüntetése, a sztrájkolók elfogadták a kormány ajánlatát, az áremelés csökkentését.
Tegnap egész nap folytatódtak az alkudozások Magyarországon a sztrájkolók képviselői, valamint a kormány tisztviselői között. Erre való tekintettel a sztrájkolók már korábban könnyítettek a közutak és határátkelő helyek blokádján. A magyar fővárosban már akkor enyhült a feszültség, amikor tegnap a gépkocsivezetők számos budapesti hídról és a város fő közlekedési útvonalairól eltávolították járműveiket. Mindazonáltal két napig Magyarországon rekedt osztrák turisták hazatérésük után elmondták, hogy a határhoz vezető utakon és határátkelő helyeken a közlekedés még mindig rendkívül bonyolult volt. A határon az úttorlaszokat minden órában csak tíz percre nyitották meg, ami kilométer hosszúsági forgalmi dugókat eredményezett.
Az utak eltorlaszolására múlt héten pénteken került sor, amikor a kormány bejelentette, hogy 65 százalékkal 62 forintra emeli az üzemanyag literenkénti árát. Cserébe viszont azt kérte: péntekig a sztrájkolók távolítsanak el minden blokádot. A tiltakozók már akkor enyhítettek a blokádon, amikor a kormány ígéretett tett, hogy 12 forinttal leviszi a benzin literenkénti árát - igaz, csak azok számára, akiknek ettől a megélhetésük függ.
Először a városokban és a határokon lett könnyebb a közlekedés, aztán következett a kormány és a szakszervezeti vezetők budapesti tárgyalásai.
Meg nem erősített hírek szerint a parlament ma vitát kezd a benzin szabad árazásáról, ami azt jelenti, hogy a benzint szolgáltató vállalatok hagyják majd a piaci tényezőket érvényesülni, az árakat a kereslet és a kínálat törvényei határozzák majd meg. (folyt.)
1990. október 29., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|