|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Véget ért a taxisblokád - német visszhang
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 29. hétfő (MTI-tud) - Antall József
kormánya sebesüléseket elszenvedve jutott túl fennállásának
legsúlyosabb belpolitikai válságán; a benzinárak drasztikus
felemelésétől kénytelen volt elállni, sok magyar véleménye szerint
engedve az utca nyomásának - így összegezte a DPA német hírügynökség
hétfőn a kora délutáni órákban a magyarországi helyzetet.
A DPA véleménye szerint ,,bizonyára az volt a kormány hibája, hogy a szükséges áremeléseket a szociális partnerekkel való egyezetetés nélkül egyoldalúan rendelte el,,.
- Gazdasági szakértők mégis felteszik maguknak a kérdést: miként is lehetne a helyzetet kézben tartani, miután csökkent a szovjet kőolajbehozatal mennyisége, az Öböl-válság pedig magas világpiaci árakat eredményezett? - írja a német hírügynökség. - A válság után mégis feltűnik egy bíztató momentum: a kormány, miután eddig másodrangú témákkal foglalta le magát, kénytelen lesz erőteljes lépéseket tenni a gazdasági reformok irányában, hogy végre javuljon az életszínvonal.
A helyhatósági választásokon tapasztalt alacsony részvétel, a kormánypárt rossz szereplése valószínűleg még nem volt elegendő ahhoz, hogy a kormány szeme felnyíljon, és meglássa az országban uralkodó tényleges helyzetet - állapítja meg a DPA.
A német lapokban megjelent tudósítások zöme is az előkészítés hiányosságait hánytorgatja fel a hétvégi helyzetképet megrajzoló, ,,kompromisszum van kialakulóban,, típusú anyagaikban. - A politikai ellenzék, főleg a szabaddemokraták és a lakosság többsége nem vitatja a benzinárak emelésének szükségességét, de bírálják a kivitelezés módját - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
- Magyarországon elégedetlenség uralkodik a kormány bejelentett szándéka miatt, hogy a különböző területeken komolyan gondolja az áremeléseket. A hangulatra jellemző az egyik taxis funkcionárius megjegyzése: semmi kifogása nincs az ,,európai árak,, ellen, de akkor már ,,európai béreket,, is akar. ,,Európai termelékenységről,, azonban nem beszélt - írja a piacgazdaság mellett feltétlenül kiálló frankfurti lap, amely szerint egyébként tisztán kereskedelmi szempontból nézve a benzinár megemelése védhető. - Egy liter benzin ára Magyarországon nem nagyon tér el a más országokban érvényben levő áraktól, és ezen kívül Magyarországon a benzin árában már benne van a kötelező járműbiztosítás összege is - jegyzi meg az újság.+++
1990. október 29., hétfő 16:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|