|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Helyreállt a rend - hétfő reggeli körkép
|
1990. október 29., hétfő - A vasárnap esti ÉT
megállapodásnak megfelelően hétfő reggelre országszerte helyreállt a
rend, minden útelzárást megszüntettek a tiltakozók, gépjárműveikkel
elvonultak a helyszínekről. A végrehajtást a taxisok szervezetten
ellenőrizték. A blokádok helyszínét, a megszállt csomópontokat
mindenütt megtisztították, azokon nyoma sincs a három napos
blokádnak. A tömegközlekedés valamennyi városunkban a szokott
menetrend szerint indult meg, a munkások a munkahelyekre, a tanulók
az iskolába időben eljutottak.
Pécsett, ahol elsőként alakult meg az operatív válságbizottság, már vasárnap este fél 11-re felszámolták az útelzárásokat, egyetlen autó sem maradt a helyszínen. Itt volt egyébként a legkonszolidáltabb a blokád, ami jórészt annak köszönhető, hogy a koordinátorok a polgári védelem munkatársai voltak. Miskolcon este 11-ig elhagyták a blokád helyszínét a gépkocsivezetők. A szolnoki Tisza-híd a szokásos képét mutatja, ismét dübörög rajta a szokásos nagy tranzitforgalom. Kaposvárott vasárnap este hatkor három helyen még újra képezték a zárlatot, de az ottani demonstrátorok főként magángépkocsi-vezetők voltak, akiket késő este, a megállapodás után a taxisok térítettek jobb belátásra.
Az Üzemekben, gyárakban teljes létszámmal indult meg a munka. Komárom-Esztergom megyében a szénbányászat és a villamosenergetikai ipar dolgozói felkészültek arra, hogy ha a közlekedési blokád még hétfőn is áll, akkor a Vértes hegység földutjain közelítik meg a mukahelyeket; erre már nem került sor. A szénbányászat kiesése azonban számottevő: Oroszlányban mintegy 7800 tonna szén, Tatabányán 4200 tonna brikett és 2000 tonna szén esett ki. A bányászok pótműszakokkal kívánják a kiesést pótolni.
Az üzeletek ellátása zavartalan, sőt helyenként feleslegek is képződtek, így Szegeden a kenyérgyárban 40-50 mázsa kenyér maradt a szombati sütésből. Veszprémben a tejet csökkentett áron árulták. (MTI)
1990. október 29., hétfő 08:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|