Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Az Érdekegyeztető Tanács ülése (1. rész)

1990. október 28., vasárnap - Az Érdekegyeztető Tanács (ÉT) vasárnaptartott rendkívüli ülésén viszonylag hamar közel kerültek az álláspontok azzal kapcsolatban, hogy mintegy 12 forinttal kellene csökkenteni a benzin fogyasztói árát. A részletekben kidolgozásánál azonban jelentős nézeteltérés alakult ki a kormány, valamint a munkavállalók és a munkaadók álláspntja között.


Orbán István, az ÉT soros elnöke a munkaadók részéről két
napirendet javasolt. Az egyik: az október 29-diki munkakezdés, az
ország normális életfeltételeinek megteremtése és az
üzemanyagár-emelése nyomán keletkezett társadalmi és gazdasági
válság kezelésének kérdései, a másik: az üzemanyag árának
emelkedésével összefüggő társadalmi, gazdasági hatások átfogó
bemutatása és - az ÉT újabb rendkívüli ülésére való előterjesztés
céljából - javaslatok kidolgozása az ezekkel kapcsolatban szüségessé
vált intézkedésekre. A kormány részéről Rabár Ferenc
pénzügyminiszter szakértői bizottságok felállítását javasolta, azzal
a feladatt al, hogy plenáris üléssel párhuzamosan tisztázzák az
üzemanyagárral összefüggő részkérdéseket. A munkavállalók részéről
Forgács Pál, a Szakszervezeti Kerekasztal soros elnöke, az FSZDL
elnöke nem értett egyet a bizottságok felállításával, mert, mint
mondta, így megszünne a tanácskozás nyilvánossága. Azt is
megállapította, hogy miután az áremelés előtt nem volt előzetes
konzultáció, a kialakult katasztrófális helyzetért a kormányt
terheli a felelősség. Most - hangoztatta - nem a munkaadók és
munkavállalók állnak szemben egymással, hanem a társadalom széles
rétege a kormánnyal.

    Palotás János a Vállalkozók Országos Szövetségének elnöke a
munkaadók nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy még a mai napon
meg kell állapodni és szerinte sincs ok bizottság felállítására.

    A kormány javaslatát Bod Péter Ákos ipari miniszter terjesztette
elő. A kormány - modnotta - figyelembe véve a lakosság teherbíró
képességének végességét, korlátozott mértékű kedvezményes
üzemanyagvásárlást kíván lehetővé tenni mind a lakosság, mind pedig
a vállalkozók számára. Ennek lényege, hogy a magánszemélyek havonta
mintegy 30 liter üzemanyagot vásárolhatnának a jelenlegi piaci árnál
mintegy 12 forinttal olcsóbban, a vállalkozók pedig ennek
5-6-szorosát. Hozzátette, hogy ezt egyfajta jegyrendszer
bevezetésével biztosítanák, és erre azért van szükség, mert a
benzinkészletek végesek. (folyt.köv.)



1990. október 28., vasárnap 15:16


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD