Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza

1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút 14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi 6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa, műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.


A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában,
több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer
kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt
keverék.

    A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány
helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a
növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti
határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás,
novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal
érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó
járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső
kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval
tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a
Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást
a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az
M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi
versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)



1990. szeptember 16., vasárnap 14:46


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD